توقف عملیات حقوقی‌های بورس در صورت عدم ارائه شناسه ملی تا پایان تابستان

شرکت سپرده گذاری مرکزی هشدار داد:

توقف عملیات حقوقی‌های بورس در صورت عدم ارائه شناسه ملی تا پایان تابستان

اگر کارگزاران تا پایان وقت اداری روز سی و یکم شهریورماه امسال اطلاعات ثبتی (شناسه ملی) اشخاص حقوقی به همراه مستندات مربوطه را به این شرکت ارسال نکنند، ارائه خدمات به این اشخاص متوقف خواهد شد.

 
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای به کارگزاران هشدار داد هر چه سریعتر شناسه ملی اشخاص حقوقی خود را تکمیل کنند.

بر این اساس کارگزاران تنها تا روز سی و یکم شهریورماه امسال فرصت دارند اطلاعات شناسه ملی مشتریان خود را در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار دهند.

همچنین در اجرای مقررات مربوط به مبارزه با پولشویی و با استناد به بند 1- 9 ماده یک دستورالعمل شناسایی مشتریان در این اطلاعیه آمده است: در بازار سرمایه و بر اساس بند 5 ماده 23 "دستورالعمل شناسایی مشتریان در این بازار " ارائه خدمات پایه (کد معاملاتی) به اشخاص ایرانی فاقد شناسه ملی ممنوع است و ارائه خدمات به آنان باید متوقف شود.

بنابراین چنانچه کارگزاران تا پایان وقت اداری روز سی و یکم شهریورماه امسال اطلاعات ثبتی (شناسه ملی) اشخاص حقوقی به همراه مستندات مربوطه را به این شرکت ارسال نکنند، ارائه خدمات به این اشخاص متوقف خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.