ایران و هند تاثیر تحریم آمریکا بر تجارت نفتی دو کشور را بررسی کردند

ایران و هند تاثیر تحریم آمریکا بر تجارت نفتی دو کشور را بررسی کردند

سه‌شنبه, ژولیه 17, 2018 - 07:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

در دیدار معاون وزیر امور خارجه ایران با همتای هندی اش، طرفین راه های ادامه تجارت نفت را مورد بررسی قرار دادند و کانال های جدید بانکی را به بحث گذاشتند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم  ، در دیدار سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران با ویجی گوخاله همتای هندی اش، طرفین راه های ادامه تجارت نفت را مورد بررسی قرار دادند و کانال های جدید بانکی را به بحث گذاشتند.

این دیدار که در دهلی نو برگزار شد، در آستانه نشست مقامات آمریکا و هند در مورد صادرات نفت ایران و تحریم های جدید آمریکا علیه تهران برگزار شده است.

یک هیئت آمریکایی قرار است این هفته برای بحث در مورد خرید نفت هند از ایران و تحریم های جدید دولت ترامپ، به هند سفر کند. شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که هند ممکن است بتواند معافیت هایی برای ادامه خرید نفت از ایران بگیرد.

در نشست مقامات وزات امور خارجه ایران و هند، طرفین ارزیابی مثبتی از میزان پیشرفت های حاصله در زمینه اجرای تصمم اتخاذ شده در جریان سفر ماه فوریه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به هند و به ویژه تقویت و ارتقاء همکاری ها در زمینه های تجاری و اقتصادی ارائه دادند.

طرفین همچنین توافق کردند روند حرکت رو به جلوی پروژه بندر چابهار را ادامه دهند. بر اساس بیانیه دولت هند: «توافق شد که روند همکاری های متقابل بین طرفین ادامه یابد و دور بعدی نشست کمیسیون مشترک ایران و هند در سطح وزرای امور خارجه در نوامبر 2018 در ایران برگزار شود




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.