بازگشت قیمت نفت به زیر 70 دلار

بازگشت قیمت نفت به زیر 70 دلار

چهارشنبه, می 29, 2019 - 14:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قیمت هر بشکه نفت برنت که در ساعات پایانی معاملات دیروز به کانال 70 دلاری وارد شده بود، با آغاز معاملات امروز به زیر 70 دلار بازگشت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،قیمت نفت این روزها بیش از هر چیز از مولفه‌های سیاسی تاثیر می‌گیرد بر همین اساس با وجود آنکه عوامل اقتصادی فراوانی برای تقویت قیمت نفت وجود دارد اما قیمت‌ها در بالا و پایین ۷۰ دلار در نوسان بوده و توان جهش را از دست داده است.

این در شرایطی است که با وجود تحریم‌های نفتی علیه ایران و برخی اتفاقات در خاورمیانه برخی کارشناسان انتظار نفت ۱۰۰ دلاری را می‌کشیدند اما در عمل قیمت‌ها از مرز ۸۰ دلار عقبگرد داشت و بیش از ۱۰ دلار در چند ماه گذشته پایین آمد.

این روزها اما به نظر می‌رسد قدرت عوامل تقویت‌کننده و تضعیف‌کننده قیمت نفت به یکدیگر نمی‌رسد و قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده‌اند.

هر بشکه نفت برنت چند روزی است که نزدیک ۷۰ دلار معامله می‌شود. این قیمت بعد از سقوط ۵ درصدی نرخ نفت در هفته گذشته در بازار خودنمایی می‌کند. امروز هم هر بشکه نفت برنت ۷۲ سنت ارزان شد و به زیر ۷۰ دلار بازگشت. با این کاهش هر بشکه نفت برنت ۶۹ دلار و ۳۹ سنت قیمت‌گذاری شد.

نفت سبک آمریکا نیز ۶۸ سنت ارزان تر از دیروز معامله شد تا در هر بشکه به قیمت ۵۸ دلار و ۴۶ سنت برسد.

همچنان مهمترین عاملی که به افت قیمت‌ها در بازار نفت دامن می‌زند، تنش تجاری بین چین و آمریکاست تا آنجا که بر اساس اعلام بلومبرگ، جنگ تجاری این دو قطب اقتصاد بزرگ جهان ۶۰۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص جهانی آسیب وارد می‌کند.

آسیبی که می‌تواند روند رشد اقتصادی و تقاضای نفت را با کاهش همراه کند و با افزایش مازاد عرضه، تاثیر منفی بر قیمت‌ها داشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.