ماجرای مالیات بر خرید سکه چیست؟

ماجرای مالیات بر خرید سکه چیست؟

خریداران سکه های پیش فروشی درحالی هنوز در شوک بخشنامه جدید سازمان مالیاتی هستند که باید مالیات بر عایدی سرمایه شان را به دولت بپردازند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم،"مالیات قطعی خریدارن سکه از سیستم بانکی" درحالی در روزهای اخیر خریداران سکه های پیش فروشی را شوکه کرد و باعث انتشار نقدهایی به این طرح شد که مضمون همه ی آنها به اتفاق این بود که بانک مرکزی در زمان پیش فروش، اعلام کرده بود این سکه ها مالیات ندارند.
بانک مرکزی در زمان پیش فروش سکه رسماً اعلام کرد: سکه های پیش فروشی مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شوند و آنچه سازمان مالیاتی ابلاغ کرده است تضادی با آنچه بانک مرکزی قبلاً اعلام کرده بود، ندارد چراکه بخشنامه جدید سازمان مالیاتی نشاندهنده آن است که باید خریداران سکه های پیش فروشی، مالیات عایدی بر سرمایه شان را پرداخت کنند.
ماجرا از این قرار است که عده ای در زمان پیش فروش سکه که طبق سیاست های مدیریت وقت بانک مرکزی انجام شد، قدرت خرید بالایی داشتند و توانستند تعداد زیادی سکه را بانک مرکزی بخرند و سودهای بالایی هم نصیب شان شد. این گروه حال که سرمایه شان چند برابر شده باید مالیات سرمایه شان را به دولت پرداخت کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.