توزیع بنزین یورو ٤ در هفت شهر جدید

توزیع بنزین یورو ٤ در هفت شهر جدید

یک‌شنبه, اوت 21, 2016 - 11:28 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از توزیع بنزین یورو ٤ در هفت شهر جدید خبرداد و گفت: در حال حاضر روزانه ٢٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در هشت کلانشهر کشور توزیع می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،شاهرخ خسروانی، در گفتگو با شانا، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در بخش پالایش و پخش طی سه سال اخیر به برنامه ریزی برای توزیع حداکثری و آماده سازی حداکثری فرآورده های استاندارد یورو ٤ اشاره کرد و افزود: بر این اساس هم اکنون در هشت کلانشهر کشور بنزین یورو ٤ توزیع می کنیم.

وی با بیان این که هم اکنون ظرفیت تولید بنزین یورو ٤ به ٢٦,٣ میلیون لیتر در روز رسیده است، اظهارکرد: در حال حاضر روزانه ٢٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در هشت کلانشهر کشور توزیع می شود.

خسروانی از برنامه ریزی برای توزیع بنزین یورو ٤ در هفت شهر دیگر ایران خبرداد و گفت: در حال حاضر بنزین یورو ٤ به صورت آزمایشی در هفت شهر توزیع می شود که پس از تثبیت، امکان توزیع در این شهرها نیز فراهم خواهد شد.

**ارتقای کیفیت تولید پالایشگاه ها

وی همچنین دیگر برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی را ارتقای کیفیت تولید پالایشگاهها اعلام کرد و افزود: مراحل طراحی ارتقای کیفیت پالایشگاه آبادان رو به پایان بوده و تامین مالی پروژه نیز انجام شده است که انتظار داریم از نیمه دوم امسال عملیات اجرایی آن شروع شود.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: با اجرای این پروژه تولید نفت کوره پالایشگاه آبادان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

خسروانی همچنین از برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت چهار پالایشگاه خصوصی خبرداد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه ها تولید نفت کوره آنها به زیر ١٠ درصد می رسد.

**تا پایان امسال کل بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان یورو ٤ می شود

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: البته در پالایشگاه اصفهان بخشی از پروژه ارتقای کیفیت تولیدات پالایشگاهها عملیاتی شده که انتظار داریم تا پایان سال ٩٧ همه گازوئیل تولیدی این پالایشگاه یورو ٤ شود.

خسروانی با بیان این که در حال حاضر ٧٥ درصد بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان یورو ٤ است، ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده، تا پایان امسال همه بنزین تولیدی این پالایشگاه یورو ٤ می شود.

**کاهش نفت کوره سه پالایشگاه به زیر ١٠ درصد

وی با اشاره به بهره برداری پروژه بهبهود کیفیت فرآورده های پالایشگاه بندرعباس در نیمه دوم امسال، گفت: با بهره برداری از این پروژه روزانه سه میلیون لیتر به تولید بنزین کشور اضافه می شود. ضمن این که ٧٠ درصد بنزین تولیدی این پالایشگاه نیز استاندارد یورو ٤ را خواهد داشت.

خسروانی با اشاره به سه پروژه مطالعاتی کاهش نفت کوره در سه پالایشگاه، اظهارکرد: پس از مشخص شدن نتایج مطالعات و تامین منابع مالی، اجرای این پروژه ها نیز شروع می شود که براساس آن تولید نفت کوره آنها باید به زیر ١٠ درصد برسد.

**صادرات روزانه ١٣ میلیون لیتر گازوئیل

خسروانی مهمترین عملکرد دولت یازدهم را در بخش پالایش و پخش فرآورده های نفتی در سه سال گذشته گسترش توزیع فرآورده های استاندارد یورو ٤ و تبدیل کردن ایران به صادرکننده فرآورده های نفتی اعلام کرد و افزود: گسترش توزیع فرآورده های استاندارد یورو ٤ سبب بهبود کیفیت فضای تنفسی و ارتقای شاخصهای زیست محیطی شده است.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره صادرات گازوئیل که برای نخستین بار طی یکصدسال اخیر در دولت یازدهم صورت گرفت، ادامه داد: امسال، با مجموعه اقدامهای انجام شده کشورمان از واردکننده نفت گاز ( گازوئیل) به صادرکننده آن تبدیل شد، در حال حاضر نیز روزانه بیش از ١٣ میلیون لیتر نفت گاز صادر شده و ظرفیت افزایش به ٢٠ میلیون لیتر در روز را نیز دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.