کاهش و افزایش تورم هیچ ربطی به حذف صفر از پول ملی ندارد

کاهش و افزایش تورم هیچ ربطی به حذف صفر از پول ملی ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید کاهش و افزایش تورم هیچ ربطی به حذف صفر از پول ملی ندارد بلکه ارتباط آن با سیاست اقتصادی است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت در تحلیل تصمیم دولت مبنی بر حذف 4 صفر از پول ملی، گفت: تعداد صفرهای پول ملی هیچ ربطی به کاهش تولید، افزایش تورم و بیکاری و دیگر مسائل اقتصادی ندارد، چراکه اگر قرار بود با افزایش یا کاهش صفر پول‌ها تحولی در اقتصاد ایجاد شود دیگر نیازی به علم اقتصاد و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی نبود و تنها کافی است صفرها را بالا و پایین کنیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه در رونق اقتصادی مهم است نوع سیاست اقتصادی اتخاذ شده است، ادامه داد: اگر همچون ترکیه سیاست اقتصادی درستی در پیش گرفته شود می‌توان همزمان در اجرای طرح حذف 4 صفر موفق ظاهر شد و در مقابل با تکیه بر برنامه‌های غلط اقتصادی افزایش مشکلات اقتصادی را رقم زد، بنابراین کاهش یا تشدید تورم هیچ ربطی به حذف صفر از پول ملی ندارد بلکه ارتباط مستقیم آن با سیاست اقتصادی است.

به گفته حسن‌نژاد بیشتر اقتصاددانان کشور بر این باورند که اینکار صرفا جنبه روانی خواهد داشت و برای اقتصاد کشور هیچ گونه نفعی دربرندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: باید به فکر افزایش ارزش پول خود باشیم و این مهم با سیاست‌های صحیح اقتصادی، افزایش تولید و صادرات حاصل خواهد شد.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.