برنامه‌ ایران خودرو برای تولید پژو ۲۰۷ صندوق‌دار

برنامه‌ ایران خودرو برای تولید پژو ۲۰۷ صندوق‌دار

مدیرعامل ایران خودرو از برنامه‌ریزی برای تولید پژو ۲۰۷ صندوقدار، پژو ۲۰۷ با سقف پاناروما، دنا پلاس و دنا توربو شارژ با گیربکس اتومات در ایران خودرو خبر داد و گفت: برای تولید پژو ۳۰۱ نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در پاسخ به سوالی در مورد اظهارنظر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل بودن صنعت خودرو اظهار داشت: به این قضیه اعتقاد ندارم و باید این موضوع را در جلسات کوچک‌تر حل و فصل کنیم.
وی ادامه داد: اگر صنعت خودرو وجود نداشت، حداقل باید 20 میلیارد دلار برای تامین نیازمندی‌های بازار خودرو، ارز از کشور خارج می‌شد تا بتوانیم تشنگی بازار را برطرف کنیم.
مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: اگر مشکلاتی وجود دارد باید همت داشته باشیم که این مسائل را رفع کنیم.
مقیمی ادامه داد: چندان علاقمند به طرح این نوع مباحث در رسانه‌ها نیستم.
رحمانی وزیر صنعت نیز امروز در این مورد گفته بود، رئیس کل بانک مرکزی باید ثابت کند که صنعت خودرو فشل است.
* برنامه‌ریزی برای تولید پژو 207 صندوق‌دار
مدیرعامل ایران خودرو در ادامه از برنامه‌ریزی برای تولید پژو 207 صندوقدار، پژو 207 با سقف پاناروما، دنا پلاس و دنا توربو شارژ با گیربکس اتومات در ایران خودرو خبر داد و گفت: برای تولید پژو 301 نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.
مقیمی در مورد اقدامات انجام‌شده برای جایگزینی خودروهای فرسوده نیز گفت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده از سال 93 در دستورکار بوده است که در سال‌های 93 و 94 روند تحویل‌دهی خودروهای جایگزین مناسب بوده ولی در سال‌های بعد با کندی روبرو شد که بخشی از این مشکل به دلیل تامین مالی طرح بوده است.
وی با اشاره به آماده بودن 500 دستگاه تاکسی جایگزین برای تحویل به مشتریان اظهار داشت: برنامه ما این است که این خودروها حداکثر تا 10 تا 15 روز آینده به متقاضیان تحویل داده شوند.
مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه تا پایان سال روزانه حداقل 60 دستگاه خودروی تولیدی این شرکت بابت جایگزینی تاکسی‌های فرسوده اختصاص خواهد یافت، افزود: در حال حاضر 200 دستگاه مینی‌بوس آماده تحویل داریم و از دو ماه آینده نیز تحویل ون را آغاز خواهیم کرد.
مقیمی تصریح کرد: برای تحویل اتوبوس نیز برنامه‌ریزی شده به طوری که هفته‌ای 5 دستگاه اتوبوس به متقاضیان تحویل داده خواهد شد. در عین حال برخی اتوبوس‌های موجود نیز بازسازی و آماده تحویل شده‌اند.
به گفته وی ایران‌خودرو برای تولید ون با موتور دوگانه‌سوز EF7 نیز در حال برنامه‌ریزی است.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.