اشتغال زایی، جوان گرایی و محرومیت زدایی سه ضلع مثلث کارآفرینی فولاد بافت

اشتغال زایی، جوان گرایی و محرومیت زدایی سه ضلع مثلث کارآفرینی فولاد بافت

مدیر روابط عمومی بانک گردشگری اعلام کرد: با راه اندازی کارخانه فولاد بافت در سال رونق تولید، علاوه بر محرومیت زدایی از این شهرستان برای 2750 نفر از جوانان تحصیلکرده بومی اشتغال ایجاد شده است .
 

به گزارش دیوان اقتصاد، بابک شهیدی گفت: همچنین در فاز 2 طرح فولاد بافت برای 500 نفر اشتغال مستقیم و برای 5000 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد که به این ترتیب با احتساب فازهای یک و 2 در مجموع برای بیش از 8000 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: کارخانه فولاد بافت بزرگترین مجموعه صنعتی شهرستان است که در سال رونق تولید افتتاح آن باعث شده تا علاوه بر عمران و آبادانی بافت ، این شهرستان از مهاجر فرست به مهاجر پذیر تبدیل شود.
وی ادامه داد: جهش شهرستان بافت مربوط به سه سال اخیر است که کارخانه فولاد بافت در آن احداث شده و چهره این شهرستان را متحول کرده و تا حدود زیادی قدرت خرید مردم را افزایش داده است.
شهیدی گفت: در احداث کارخانه فولاد بافت از  پیمانکاران داخلی استفاده شده و به طور 100 درصد توان فنی و مهندسی متخصصان ایرانی بکار گرفته شده و کارآفرینی  ایجاد کرده است.
وی افزود: کارآفرینی این کارخانه برای متخصصان و مهندسان داخلی آن هم در شرایط تحریم ، باعث شده تا علاوه بر عدم وابستگی به شرکت های خارجی، میلیونها دلار صرفه‌جویی برای کشور ایجاد شود.
شهیدی تصریح کرد : در احداث فاز یک کارخانه فولاد بافت با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی از فناوری کاملا بومی شده ایرانی  PERED استفاده شده و حدود 120 میلیون یورو برای آن هزینه شده است.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.