تأکید امام جمعه زنجان بر ترویج فرهنگ بیمه در سطح جامعه

تأکید امام جمعه زنجان بر ترویج فرهنگ بیمه در سطح جامعه

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان بر لزوم ترویج فرهنگ بیمه ای در جامعه تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه در چند دهه اخیر اقدامات مطلوبی در راستای معرفی و تبلیغ بیمه و جزییات آن در جامعه شده است، ولی هنوز طبقات پایین جامعه با آن آشنایی کافی ندارند.

به گزارش دیوان اقتصاد,آیت الله علی خاتمی در دیدار با دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مدیر عامل بیمه میهن و همچنین اعضای شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای استان که در حاشیه زنگ بیمه در مدارس صورت گرفت با بیان اینکه حوادث غیرمترقبه همواره در کمین نشسته و غیرقابل پیش بینی است، افزود: ترکیدگی گاز، خاکبرداری های غیراصولی، زلزله، سیل و مواردی از این دست، در برخی موارد بروز خسارت های ناگواری را موجب می شوند که ورود بیمه به عنوان پشتوانه در جبران و کاهش خسارت ها امری پسندیده و لازم است.
وی بر لزوم ارتقای جایگاه بیمه در جامعه از سوی شرکت های بیمه و متولیان امر تاکید کرد و یادآور شد: باید فواید بیمه بین عموم روشن بازگو شود تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.
نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه صحبت هایش برای فعالان صنعت بیمه کشور و استان آرزوی توفیق و سربلندی کرد.
سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت شوراهای هماهنگی شرکت های بیمه ای در استان ها گفت: این تشکل های بیمه ای در استان ها با هدف پاسخگویی به مسائل مرتبط با بیمه و نیز ترویج و معرفی بیش از پیش رشته های مختلف بیمه ای تشکیل شده است.
سید محمد کریمی، بیمه را پیام آور آرامش و آسایش برای مردم عنوان کرد و افزود: این صنعت تلاش می کند، امکانات مطلوب را طوری فراهم کند تا مردم در رفاه و آرامش زندگی کنند.
وی بیمه را یکی از مولفه های توسعه یافتگی در هر جامعه ای بیان کرد که با اطلاع رسانی و تبلیغ خدمات مختلف رشته های بیمه ای، زمینه را برای رونق کسب و کار و تولید در پی دارد.
کریمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید در کشور و توجه به اهمیت این مساله اظهار کرد: صنعت بیمه به عنوان پشتوانه تولید، خیال سرمایه گذار را راحت می کند تا با فراغ بال قدم در مسیر سرمایه گذاری بردارد.
وی، از نماینده ولی فقیه در استان درخواست کرد، در خطبه های نماز جمعه به دلیل اعتماد مردم به جایگاه روحانیت مزایای صنعت بیمه برای عموم بازگو شود تا برای معرفی بیش از پیش این مفهوم قدم برداریم.
این فعال صنعت بیمه کشور اهمیت و جایگه بیمه های مرتبط با زندگی را یادآور شد و گفت: شان و جایگاه مردم ایران به حدی بالاست که ما در اهدافمان به دنبال رسیدن به ضریب نفوذ هفت درصدی هستیم و این مهم تنها در سایه تعامل و یکپارچگی بین شرکت های بیمه ای، فعالان بیمه، عموم مردم و بخصوص روحانیون محقق می شود.
وی برآوردن آرامش و آسایش را آرمان بلند شرکت های بیمه ای بیان کرد و متذکر شد: امید که مردم این مهم را صدقه جاریه خود قرار دهند تا برای مقابله با جبران خسارت ها قدم هایی برداشته شود.

بهره مند شدن از ظرفیت روحانیون برای معرفی مفهوم بیمه
در این دیدار داریوش محمدی مدیر عامل شرکت بیمه میهن نیز ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بیمه میهن در جبران خسارات ناشی از سیل اخیر، بر بهره مندی از ظرفیت روحانیت معظم به دلیل نفوذ و جایگاه شان بین عموم جامعه برای معرفی مفهوم بیمه تاکید کرد و گفت: بی شک تبلیغ این مفهوم از سوی ائمه محترم جمعه بر اهمیت این کار خواهد افزود.
مدیرعامل بیمه میهن با بیان اینکه بخشی از مشکلات صنعت بیمه از سوی دست اندرکاران آن حل شده است، اضافه کرد: تنها در سایه تعامل و وفاق می توان موانع سد راه توسعه صنعت بیمه را برداشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.