بانک ملی ایران باید همتراز با ۱۰ بانک برتر دنیا باشد

وزیر اقتصاد:

 بانک ملی ایران باید همتراز با ۱۰ بانک برتر دنیا باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن حضور در شرکت داده ورزی سداد با تاکید بر به کارگیری هرچه تمام ظرفیت و توان نیروی نخبه و جوان فعال در این بخش گفت: اتفاقی که امروز در توانمندی انرژی هسته ای ایران رخ داده باید در تمامی بخش های کشور به ویژه بانک ها و بانکداری الکترونیک و هوشمند نیز نمایان شود و بانک ملی ایران باید همتراز با بانک های برتر دنیا به عنوان مدرن ترین، چابک ترین و کارآمدترین بانک قدرت نمایی کند.
 

 به گزارش دیوان اقتصاد، فرهاد دژپسند به همراه عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران میهمان شرکت داده ورزی سداد بود و با بازدید از بخش های مختلف این شرکت از جمله بانکداری نوین، مانیتورینگ بام، سامانه بازرسی سیستماتیک، واحد داده و خدمات هوشمند، بله و... در جریان روند کار و محصولات و خدمات متنوع شرکت داده‌ورزی سداد قرار گرفت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در این بازدید با بیان اینکه امروز ساعات خوبی را در شرکت داده ورزی سداد سپری کردیم و امیدواریم همچنان شاهد تحولات نوآورانه بانک ملی ایران باشیم، گفت: بانک ملی ایران امروز به عنوان بزرگترین بانک کشور دستاوردهای بسیاری را به نظام بانکی ارایه کرده و با گذر از این مرحله، باید حرکت خود را برای همترازی با ده بانک برتر دنیا ادامه دهد.وی ادامه داد: منابع بانکی کشور باید در بخش های اقتصادی به کار گرفته شوند و معنی ندارد که منابع ما در بانک سایر کشورها رسوب کند.
امروز باید بتوانیم سهم خود را در منطقه در بازار بانکی افزایش دهیم و بانکداری اسلامی می تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد.دژپسند با بیان اینکه در بانکداری هوشمند ارتباطی با مشتری و شعبه نداریم و فاصله ها جور دیگری معنا می شوند، گفت: تفکر طراحی و انسان محور بودن به عنوان یک استراتژی برای نوآوری مولفه ای است که می تواند اقتصاد هوشمند را از بانکداری دیجیتال متمایز کند و اگر بانک ها خوب کار کنند، می توانند در دنیال امروز محور بسیاری از امور باشند.وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در ملی شو 2 بر اینکه بانک ملی ایران به دنبال حفظ برند خود است، تاکید کردم و امروز این موضوع بیشتر خود را نشان داد. کما اینکه حفظ حیات و برند میسر نخواهد شد مگر اینکه قدرت آینده نگری نسبت به تحولات تکنولوژی ایجاد شود.

دژپسند تاکید کرد: نباید سقفی برای تنوع خدمات بانکی قائل بود و امروز متوجه شدیم که بانک ملی ایران قدرت دستیابی به نیروی انسانی جوان و با کیفیت را دارد و بدین ترتیب باید با تکیه بر این ظرفیت، به دنبال کاهش فاصله خود با بانک های مطرح دنیا به کمترین میزان ممکن باشد.وی با اشاره به پروژه جدید بانک ملی ایران در بخش بانکداری کودک و نوجوان یادآور شد: پلتفرم بانکداری کودک و نوجوان این بانک می تواند مرجعی برای کودکان و نوجوانان کشور در زمینه بانکداری باشد. دژپسند با اشاره به روند رو به رشد بانک ملی ایران در زمینه بانکداری دیجیتال خاطر نشان کرد: رونمایی از روبات آلفا در بانک ملی ایران بیانگر این پیام بود که می توان استفاده از نیروی انسانی و پرسنل را در امور روزمره بانکی حذف کرد.
با ورود به بانکداری دیجیتال تعداد کارکنان این بانک به میزان 17 درصد کاهش داشته که این مهم بیانگر اهمیت بانکداری نوآورانه و دیجیتال است.

محمدرضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران نیز در این بازدید با قدردانی از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراهش در شرکت داده‌ورزی سداد، با بیان اینکه بهره‌گیری از توان جوانان نخبه ایرانی در آینده موجب ایجاد انقلابی دیگر در صنعت بانکی خواهد شد، گفت: همکاران ما در این شرکت جوانان نخبه و فعال هستند که با توجه به ظرفیت بالای آنها می توانیم همچنان در بسیاری از بخش ها حامی و در کنار دولت باشیم.وی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران، پیشتاز تحول گرایی است و توسعه بانکداری دیجیتال، یکی از مصادیق آن است، افزود: نگاه ویژه وزیر اقتصاد به اقتصاد هوشمند بسیار ارزشمند است و بانک ملی ایران با تمام توان مسیر دیجیتالی شدن را ادامه می دهد.حسین زاده با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک تازه ترین اقدامات این بانک در راستای پیاده سازی سند بانکداری دیجیتال معرفی خواهد شد، عنوان کرد: با پیاده سازی بانکداری دیجیتال و در راستای کاهش هزینه های جاری طی چند سال اخیر، به میزان 17 درصد از تعداد کارکنان بانک کاهش یافت در حالی که آمار تراکنش رشد 31 درصدی را نشان می دهد.
وی پیاده سازی سامانه جامع درمان بانک و کاهش 85 میلیارد تومانی هزینه های درمان کارکنان در سال گذشته را از دیگر دستاوردهای بانک ملی ایران عنوان کرد و گفت: همچنین با مطالعاتی که بر روی بانکداری نوجوان در بانک های مطرح و روز دنیا داشتیم، برای نخستین بار پلتفرم بانکداری کودک و نوجوان به نام «انگور» در ملی شو 3 رونمایی می شود که علاوه بر سرگرمی های مناسب کودکان و نوجوانان، مفاهیم بانکداری، اقتصادی و مدیریت مالی در قالب یک اپلیکیشن آموزش داده می شود.عباس معمارنژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با تاکید بر اینکه بانکداری دیجیتال بسته کاملی از بانکداری الکترونیک و استفاده از فناوری های نوین است، گفت: در هفته جاری کارگروه بانکداری دیجیتال نیز به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد و امروز برای بار دوم به بانک ملی ایران می آییم و اقدامات بانک ملی ایران در پیاده سازی بانکداری دیجیتال قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه با استقرار بانکداری دیجیتال به سمت اقتصاد هوشمند حرکت خواهیم کرد، اظهار کرد: قرار است تا پایان سال نقشه راه بانکداری دیجیتال ارایه شود.مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک نیز با تاکید بر اینکه یکی از الزامات دستیابی به اقتصاد هوشمند، استقرار بانکداری دیجیتال است، گفت: امروزه عملکرد بانک ملی ایران در بخش بانکداری الکترونیک با تجهیز دستگاه های متنوع، تولید محصولات جدید و استقرار بسترهای مناسب در جایگاهی است که حدود ۸۰ درصد تراکنش های این بانک در بستر بانکداری الکترونیک رخ می دهد.
وی با اشاره به اینکه رمز یکبار مصرف یکی از دستاوردهای بانک ملی ایران در حفظ و صیانت از حقوق مشتریان است، تاکید کرد: استفاده از رمز‌های یکبار مصرف برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی ضروری است و بسترسازی برای ایجاد آن در بانک در راستای نگاه انسان محوری و استراتژی تفکر طراحی در بانک ملی ایران است.وی همچنین به استقرار سامانه حسابداری متمرکز در 3 هزار و 86 شعبه بانک در کشور اشاره کرد و گفت: با استقرار این سامانه حجم بسیاری از سندهای فیزیکی در شعب حذف شدند و روزانه بالغ بر 416 هزار سند حسابداری به صورت الکترونیکی ثبت می شوند.حمیدرضا مختاریان مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد در ادامه این بازدید با بیان اینکه ظهور انقلاب صنعتی چهارم و نفوذ فناوری‌های نوین به صنعت بانکداری موجب حرکت بانک‌ها به سمت نوآوری و بانکداری دیجیتال شده است، گفت: بر همین اساس سازمان ها به این سمت حرکت کردند که شرکت های کاملا الکترونیک ایجاد کنند و بدین ترتیب در مسیر بانکداری دیجیتال و هوشمند حرکت می کنیم.وی افزود: ما در بانک ملی ایران به مشتری به عنوان فردی که تعاملات بانکی با او داریم، نگاه نمی کنیم بلکه به دنبال پیاده سازی مولفه تفکر طراحی و ایجاد حس همدلی برای شناخت مسئله و نیاز مشتری هستیم.مختاریان با بیان اینکه محصولاتی نظیر بام و بله حاصل آینده نگری بانک ملی ایران در بانکداری دیجیتال است، تاکید کرد: نقشه استراتژی شرکت مبتنی بر بانکداری دیجیتال تدوین شده و نئو همراه بام نیز به عنوان نسخه جدید همراه بام بانک ملی ایران و دستاوردی دیگر در ملی شو 3 رونمایی خواهد شد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد