فناوری فیبر نوری به کمک افزایش سرعت ارتباطات در تهران آمد

فناوری فیبر نوری به کمک افزایش سرعت ارتباطات در تهران آمد

دوشنبه, سپتامبر 12, 2016 - 10:44 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون شبکه شرکت مخابرات استان تهران گفت: استفاده از فناوری فیبر نوری (FTTH) در صنعت ساختمان با هدف افزایش سرعت ارتباطات برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت مخابرات استان تهران آغازشد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، فیبر یا تار نوری رشته باریک و بلندی از یک ماده شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که می تواند نوری را که از یک سر به آن وارد شده است، از سر دیگر خارج کند.
در همین زمینه، معاون شبکه شرکت مخابرات استان تهران گفت: استفاده از فناوری جدید FTTX-GPON* در دستور کار قرار دارد که بهبود کیفیت را به ارمغان می آورد.
به گزارش ایرنا، فناوری GPON یک سازوکار دسترسی یک نقطه به چند نقطه (Point-to-Multi point) به شمار می رود و مشخصه اصلی آن استفاده از تقسیم کننده های پسیو در شبکه های توزیعی فیبر نوری است. بنابراین فقط یک فیبر از مرکزهای ارایه دهنده به چندین مصرف کننده شامل خانه ها و مشاغل کوچک کشیده می شود.
به گزارش روابط عمومی مخابرات استان تهران، «رضا خلیلی» توضیح داد در روش های پیشین فیبر نوری از مرکز اجرا و در قسمت انتهایی از طریق کابل مسی به مشترک سرویس داده می شد اما در FTTH از مرکز مخابراتی تا داخل خانه ها یا واحدهای مسکونی مشترک فیبر اجرا می شود.
خلیلی افزود: در این روش ترکیب فیبر نوری و کابل مسی برای ارایه ارتباط به مشترک استفاده شده است و با توجه به محدویت ها در ارایه پهنای باند در بخش کابل مسی، در ساختمان های جدید اجرای FTTH را در دستور کار قرار داده ایم.
این مسوول اضافه کرد: در این حالت فیبر نوری از مرکز مخابراتی تا ورودی ساختمان از طرف مخابرات تامین و با هماهنگی پیمانکار مورد تایید مخابرات و سازنده ساختمان در داخل ساختمان برای همه واحدها اجرا می شود.
خلیلی ادامه داد: اجرای این طرح افزون بر مزیت های گفته شده، فضای مورد نیاز برای کابل کشی مسی داخل ساختمان را کم می کند و موجب افزایش متراژ مفید طبقات ساختمان می شود.
فیبر نوری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل های معمولی دارد و با استفاده از آن می توان داده های تصویر، صوت و... را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.
امروزه مخابرات فیبر نوری به دلیل پهنای باند وسیع تر در مقایسه با کابل های مسی و تاخیر کمتر در همسنجی با مخابرات ماهواره ای از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.