سقف وام مسکن افزایش می‌یابد

سقف وام مسکن افزایش می‌یابد

مدیرعامل بانک مسکن گفت: افزایش سقف وام مسکن در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است و ظرف یک یا دو هفته آینده تصویب می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، ابوالقاسم رحیمی انارکی در حاشیه مراسم رونمایی از ۳۱ پروژه احداث مسکن توسط شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در جمع خبرنگاران درباره احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت: پیشنهادی را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم که اکنون در دستور کار شورای پول و اعتبار است و احتمالاً ظرف یک یا دو هفته آینده مصوب می‌شود.
وی درباره امکان انتقال تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم به طرح اقدام ملی تصریح کرد یکی از برنامه هایی که به دنبال آن هستیم این است که افتتاح کنندگان این حساب در اولویت واگذاری طرح‌های اقدام ملی مسکن باشند.
رحیمی انارکی درباره طرح فروش اعتباری مصالح نیز گفت: پیگیری‌ها در حال انجام است یک سری مسائل حقوقی دارد که انشاالله رفع شود و هدف گذاری ما این است که تا پایان سال این طرح به جمع‌بندی برسد.
وی درباره پروژه سیروس در مرکز شهر تهران که قرار بود توسط بانک احداث شود، اظهار داشت: این پروژه به دلیل طراحی انجام گرفته توجیه اقتصادی کافی نداشت و بانک حدود یک سال و نیم پیش از پروژه خارج شد و الان شهرداری طرح جدیدی را برای آن محل در نظر گرفته است.
مدیرعامل بانک مسکن درباره اعطای تسهیلات اجاره بهای مسکن گفت: مشکلی در مورد نوع عقد قرارداد وجود داشت که آن را اصلاح کردیم و دوباره برای بانک مرکزی فرستاده‌ایم که اگر به مشکل نخورد عملیاتی خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.