افتتاح پرونده‌های مشارکت مدنی در بستر سامانه بانکداری متمرکز

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن خبر داد:

افتتاح پرونده‌های مشارکت مدنی در بستر سامانه بانکداری متمرکز

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد: از ابتدای دی ماه افتتاح پرونده‌های مشارکت مدنی در تمام شعب بانک مسکن در سراسر کشور در بستر «سامانه جامع بانکداری متمرکز» انجام خواهد شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد ، ساسان شیردل در همایش فصلی مدیران ارشد بانک مسکن ضمن ارایه گزارشی از برنامه‌ها و تکالیف بانک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول دیجیتال که در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین راهبردهای دولت در امر توسعه اقتصادی است، گفت: یکی از اقدامات مهم بانک در سال جاری در حوزه نرم‌افزاری، راه‌اندازی اولین ماژول‌های سامانه جامع بانکداری متمرکز بانک مسکن بود که با تمام پیچیدگی‌ها به نقطه بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه این سامانه به صورت مرحله به مرحله مستقر خواهد شد، گفت: اولین ماژول راه‌اندازی در این حوزه مربوط به قراردادهای مشارکت مدنی بود که با توجه به وجود طرح‌های مسکن مهر در این بخش، پیچیدگی زیادی داشت اما انتقال اطلاعات در دو استان تهران و البرز به طور کامل صورت گرفته و اصلاحاتی در حال انجام است. امیدواریم تا پایان آذر ماه افتتاح پرونده تسهیلات مشارکت مدنی در سیستم قدیم را در کل کشور متوقف کنیم و انتقال اطلاعات قراردادهای قبلی نیز به مرور انجام شود.
شیردل از اقدامات دیگری همچون راه‌اندازی «مدیریت رمز و نمونه امضا» در تمام شعب و نیز برداشت مستقیم پایا نیز به عنوان بخشی از عملکرد ماه‌های اخیر یاد کرد و گفت: یکی از محصولات طراحی شده، کارت اعتباری مرابحه است که باگ‌های آن برطرف شده و تا پایان ماه جاری راه‌اندازی خواهد شد.
شیردل ضمن تقدیر از همکاری اداره دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها با حوزه فناوری اطلاعات، ابراز امیدواری کرد این همکاری مستمر ادامه پیدا کند.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با بیان اینکه سیستم جامع ارزی بانک نیز طراحی و به شکل پایلوت در شعبه میرداماد تهران راه‌اندازی شده است، گفت: به محض اینکه آموزش‌های لازم در این حوزه به تمام شعب ارایه شود و آنها با فرایند ورود اطلاعات پایه و انتقال اطلاعات آشنا شوند، سیستم جامع ارزی در تمام شعب راه‌اندازی خواهد شد.
وی از متمرکز سازی تقریبا 100 درصدی حساب‌های موجود در سیستم حساب‌های نوین بانک مسکن خبر داد و گفت: تا ابتدای سال 97 بالغ بر 2 میلیون و 540 هزار حساب سیستم نوین وجود داشت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمام این حساب‌ها به سیستم متمرکز منتقل شده است.
شیردل خاطرنشان کرد: در حوزه حساب‌های پس انداز قرض‌الحسنه، کوتاه مدت و بلند مدت نیز، اقداماتی در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال 98 تمام این حساب‌ها به انضمام حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن و جوانان به سامانه متمرکز منتقل خواهد شد.
وی با اشاره به اتفاقات اخیر در جریان اغتشاشات بنزینی که برخی از بانک‌ها را درگیر کرد، گفت: این اتفاقات سبب شد اهمیت برخی مسائلی که شاید در اولویت ماموریت‌های در حال اجرای بانک قرار نداشت، مشخص شود که یکی از آنها بحث «آرشیو الکترونیکی اسناد» است. از این رو مقدمات برگزاری مناقصه آرشیو الکترونیکی در حال دنبال شدن است و امیدواریم در اسرع وقت به نتیجه برسد.
وی از راه‌اندازی پیام‌رسان داخلی بانک نیز خبر داد و گفت: این برنامه مقدمه‌ای برای بانکداری مبتنی بر رسانه ‌های اجتماعی است.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با اشاره به راه‌اندازی پایلوت طرح احراز هویت مشتریان با استفاده از کارت هوشمند ملی، گفت: در حال حاضر مدیریت‌ استان‌های قم، سمنان و خوزستان پایلوت این طرح را به اجرا گذاشته‌اند که این همکاری جای تقدیر دارد.
وی یکی از کارهای مهم امسال حوزه فناوری اطلاعات را بحث «معماری داده و اطلاعات بانک» دانست و توضیح داد: در این زمینه چه در حوزه نظارتی، چه مدیریتی و چه بازاریابی کار زیادی انجام و سامانه‌هایی همچون «ارزش مشتری» «ماتریس محصول» «سیستم شناسایی پول‌شویی» و «مغایرت‌گری آماری» ذیل این ماموریت ایجاد شد.
به گفته شیردل، در حوزه امنیت شبکه و مجازی‌سازی سخت‌افزار نیز اقداماتی انجام شده و بانک مسکن اکنون به لحاظ امنیتی از شرایط خوبی برخوردار است، طوری که بر اساس گزارش‌های مرکز مدیریت راهبردی افتا وابسته به ریاست‌جمهوری، بانک مسکن در زمره پایدارترین بانک‌ها در حوزه امنیت شبکه است.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.