دستاورد مدیریت مالی در بانک خصوصی

دستاورد مدیریت مالی در بانک خصوصی

بدهی ها و مطالبات همیشه سرفصل موضوعات بانکی است. عواملی که در وصول مطالبات بانکها تأثیر گذارند می توانند در یک روند تعاملی بر کاهش میزان بدهی آنان نیز متغیر اثرگذاری باشند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از نبض بازار ، بدهی ها و مطالبات همیشه سرفصل موضوعات بانکی است. عواملی که در وصول مطالبات بانکها تأثیر گذارند می توانند در یک روند تعاملی بر کاهش میزان بدهی آنان نیز متغیر اثرگذاری باشند.
در دو سال اخیر که موضوع بحران ارزی و فروش ارز در بازار و عملیات ارزی مطرح بوده است، درآمد غیرمشاع برخی بانک ها افزایش داشته است. از جمله با عملیات ارزی بانک‌ها ناشی از تغییر قابل‌ملاحظه نرخ ارز، سهم درآمدهای غیر مشاع در بانک‌های ملت و پارسیان تغییر شگرفی داشته است.
در سال 1397 به دلیل نتیجه مناسب عملیات ارزی بانک‌ها ناشی از تغییر قابل ‌ملاحظه نرخ ارز، در مورد بانک‌های ملت و سهم درآمدهای غیر مشاع بانک ملت با افزایش چشمگیری روبرو شد.
سهم کلی هریک از بانک‌ها در جذب منابع سپرده‌ای نشان می دهد که بانک‌ ملت در این زمینه پیشروی بسیار مناسبی داشته که این موضوع را اولا باید در اعتماد مردم و سپس شیوه های جذب سرمایه در بانک ملت جستجو کرد.
نکته ای که باید در مورد بانکهای اصل 44 به آن اشاره کرد این است که تنها بانک ملت در بین بانکهای مشمول اصل 44 سود انباشته داشته که این موضوع نیز مدیریت منابع در بانک ملت را نشان می دهد.
روند و ترکیب اعطای تسهیلات این بانک در چندسال گدشته موجب شده که علاوه بر اینکه شاهد حضور این بانک در عرصه ی مسئولیت های اجتماعی باشیم بلکه میزان اثرگذاری همیشگی بانک ملت در شاخص بورس نشان از اقبال سهامداران به آن دارد.
حرکت رو به رشد بانک ملت در صورتهای مالی شش ماهه ی نخست سال آنجایی به وضوح قابل مشاهده است که مشاهده می کنیم بدهی این بانک به بانکها و مؤسسات اعتباری کاهش پیدا کرده و با تعامل صحیح حجم مطالبات از بانکها و مؤسسات اعتباری نیز افت پیدا کرده که می تواند در ذخیره منابع مالی بسیار تأثیرگذار باشد.
جمع دارائیهای بانک ملت در آخرین صورتهای مالی رشد 10 درصدی را پشت سر گذاشت و سود انباشته ی آن نیز 16 درصد افزایش را تجربه کرد. ضمن اینکه جمع حقوق صاحبان سهام نیز در این ترازنامه صعود 9 درصدی داشته این روند افزایشی در مقایسه با 6 ماهه ی سال قبل نیست بلکه براساس ترازنامه اسفند 97 است که در این فاصله باید عملکرد مجموعه ی بانک را مثبت ارزیابی کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.