سازمان ملی استاندارد، بسته حمایت از تولید را ابلاغ کرد

سازمان ملی استاندارد، بسته حمایت از تولید را ابلاغ کرد

مدیر کل دفتر ارزیابی کیفی کالاهای صادرات و واردات سازمان ملی استاندارد با اشاره به شعار رونق تولید اظهار کرد: برای حمایت از تولید داخل بسته حمایتی را تنظیم و ابلاغ کرده‌ایم.

به گزارش دیوان اقتصاد،«تقی تقی پور» روز دوشنبه در همایش استاندارد کیفیت صادرات که در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، گفت: بر اساس یکی از بندهای این بسته حمایتی، تولیدکنندگان می‌توانند تجهیزات مورد نیازشان را با کمترین مشکل به کشور واردکنند.
وی در این زمینه توضیح داد: چنانچه تولیدکننده پیش‌تر کالایی وارد کرده باشد و در مرحله بعد بخواهد آن کالا را با همان برند وارد کند، اما به اسناد آن دسترسی نداشته باشد، می‌تواند با ارجاع به سابقه واردات قبلی، آن را وارد کند.
تقی پور خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد یگانه مرجعی است که موضوع ایمنی و سلامت مصرف‌کنندگان و آحاد جامعه را بر عهده دارد؛ این موضوع برای تمام مصرف‌کنندگان کالای ایرانی در داخل کشور و بازارهای هدف صدق می‌کند.
وی تصریح کرد: چنانچه الزام وجود دارد تا کالاهای صادراتی استاندارد را داشته باشند، به دلیل تعهدی است که به مصرف‌کنندگان داریم.
تقی‌پور یادآور شد: براساس قانون تقویت و توسعه استاندارد گفت: کنترل کیفیت کالاهای صادراتی به عنوان وظایف سازمان ملی استاندارد است؛ به این معنا که برای کالاهای وارداتی و نیز کالاهای صادراتی باید کنترل کیفی انجام شود.
وی اضافه کرد: بر اساس دیدگاه سازمان ملی استاندارد،کالا باید دارای شناسه باشد و کالای بی هویت هیچ مفهومی در دنیای تجارت ندارد؛ به همین دلیل است که به رعایت استانداردهای حوزه تجارت بسیار تاکید می‌شود.
این مقام مسوول صادرات را لوکوموتیو اشتغال و تولید پایدار دانست و افزود: مثلث صادرات، تولید و اشتغال پایدار، کیفیت حلقه واسط آن است که می‌تواند هر سه وجه را کنترل کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.