جزییات فعال‌سازی رمز دوم پویا از طریق «سامانه اینترنت‌بانک» مسکن

جزییات فعال‌سازی رمز دوم پویا از طریق «سامانه اینترنت‌بانک» مسکن

به منظور سهولت در استفاده از راهکارهای مختلف تولید رمز یکبار مصرف برای کاربران، سرویس "فعال سازی رمز یکبارمصرف" در سامانه اینترنت بانک ارائه گردیده است.

به گزارش دیوان اقتصاد ، کاربران اینترنت‌بانک می‌توانند از طریق این سامانه و از منوی «رمز یکبار مصرف»، بخش «مدیریت رمز یکبار مصرف»، لیست تمامی کارت‌های بانک مسکن خود را به همراه وضعیت نوع رمز آنها مشاهده نموده و برای هر یک از آن ها ، رمز یکبار مصرف تخصیص دهند.
در صفحه مدیریت رمز یکبار مصرف به ازای هر کارت، آیکون فعال‌سازی رمز یکبار مصرف و انسداد رمز دوم نمایش داده شده است. در صورتی که رمز یکبار مصرف برای کاربر فعال شده باشد، شماره سریال و نوع رمز یکبار مصرف اختصاص یافته به کارت نشان داده می‌شود. در غیر این صورت، برچسب نامشخص برای سریال و نوع رمز مقابل کارت نشان داده می‌شود.
به منظور فعال‌سازی رمز یکبار مصرف، کاربران با کلیک روی آیکون فعال‌سازی رمز یکبار مصرف در اینترنت‌بانک به صفحه «فعال‌سازی» هدایت می‌شوند. در این صفحه دو روش « SMS OTP» و «برنامه رمزنما» به منظور روش های تولید رمز یکبار مصرف به کاربر نمایش داده شده است. کاربر با انتخاب یکی از روش‌ها برای کارت مورد نظر خود، شماره تلفن همراه خود را جهت دریافت کد فعال‌سازی وارد می نماید. سپس کد فعال‌سازی پیامک شده را به منظور ادامه فرآیند فعال‌سازی در بخش دوم وارد نموده و با تایید متن قوانین فعال سازی رمز پویا، فرآیند را به تایید نهایی می‌رساند.
باید توجه داشت در صورت فعال‌سازی مجدد بر روی کارتی که در حال حاضر دارای رمز یکبار مصرف می باشد، رمز یکبار مصرف فعلی آن باطل شده و رمز یکبار مصرف جدید به آن اختصاص داده می‌شود. همچنین در صورتی که شماره تلفن وارد شده توسط کاربر با شماره تلفن ثبت شده مشتری در بانک مسکن یکسان نباشد، فرآیند فعال‌سازی با شکست روبرو می‌شود.
در صورتی که کاربران به دلایل مختلفی نیازمند مسدود کردن رمز دوم خود باشند، با کلیک بر روی آیکون «انسداد رمز دوم» و زدن تیک تایید می‌ توانند رمز دوم کارت خود را مسدود نمایند. البته مشتریان بانکی باید در نظر داشته باشند جهت رفع مسدودی رمز دوم، به شعبه مراجعه نمایند.
در صورتی که کاربران جهت انجام تراکنش های کارتی بدون فعال سازی روش های مختلف تولید رمز یکبار مصرف بخواهند از روش دریافت پیامک رمز استفاده نمایند، می بایست ابتدا از طریق منوی "تأیید تلفن همراه"، شماره تلفن همراه خود را جهت دریافت کد تأیید در بخش اول وارد نموده، سپس با وارد نمودن کد پیامک شده در بخش دوم و زدن تیک مربوط به تأیید قوانین، شماره تلفن خود را جهت استفاده از سرویس مذکور در بانک مسکن تایید نمایند.
کاربرانی که به هر یک از روش های ممکن رمز دوم یکبار مصرف خود را فعال می نمایند، در صفحه انجام تراکنش‌های کارتی، باید گزینه «رمز یکبار مصرف دارم» را انتخاب نموده و سپس رمز دوم خود را وارد نمایند. همچنین، در صورتی که کاربران بخواهند با دریافت رمز یکبار مصرف از سامانه هریم بانک مرکزی اقدام به انجام تراکنش های کارتی نمایند، ابتدا با گزینه "رمز یکبار مصرف ندارم" را انتخاب نموده سپس با کلیک بر روی دکمه "درخواست رمز"، رمز پیامک شده به شماره موبایلی که در سامانه بانک مسکن تایید شده است را برای انجام تراکنش وارد نمایند.
آن دسته از کاربرانی که درگاه «اینترنت‌بانک مسکن» خود را فعال ننموده اند، می‌توانند از طریق مراجعه به خودپرداز یا شعب بانک مسکن، اقدام به فعال سازی رمز یکبار مصرف بر روی کارت های خود نمایند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.