تولید مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی افزایش ۲ برابری یافت

تولید مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی افزایش ۲ برابری یافت

وزیر صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: تولید مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی از ابتدای اسفند ماه جاری افزایش دو برابری یافته و برای واحد هایی که امکان فعالیت داشتند، مجوز صادر شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، رضا رحمانی افزود: براساس اعلام نیاز ۸۰ میلیونی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ماسک، باوجود اینکه تولید این محصول دو تا سه برابر شرایط معمول شده است؛ در این زمینه با مساعدت دولت و تخصیص ارز دولتی از سوی بانک مرکزی، واردات در سریعترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: بیشترین دغدغه ها در مورد تامین ماسک تنفسی است که ظرفیت تولید کشور به نسبت تقاضای چند برابری روزهای اخیر و با توجه به تولید پایین، کمبودهایی به وجود آمد.
وی افزود: فرآیند توزیع اقلام بهداشتی، ضد عفونی کننده و ماسک ، نیازمند اصلاح و بازبینی جدی است و این وزارتخانه آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهد.
همزمان با اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه بیماری کرونا، ستادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور همه عوامل مرتبط، تشکل های بخش خصوصی، انجمن ها و تولیدکنندگان تشکیل و اقلام کالایی مورد نیاز جهت تولید و تامین به میزان کافی مورد توجه و رصد قرار گرفته اند.
رحمانی یادآور شد: پیش از این شرکت های تولید کننده محصولات بهداشتی، ضد عفونی کننده و ماسک، فعالیت خود را زیر نظر وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو انجام داده و وزارت صنعت بر اساس مسوولیت خود، برای حفظ فرایند تولید این واحدها وارد عمل شدو افزایش تولید در این بخش را پیگیری می کند.
وی تصریح کرد: تعداد واحدهای صنعتی فعال در حوزه شوینده بهداشتی، هیچ مشکلی درسطح کشور ندارند و به میزان کافی تولیدات در سطح بازار عرضه می شود.
وزیر صنعت اعلام کرد: روند تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده ها تداوم دارد و در این مدت با هماهنگی سازمان غذا و دارو، ۱۰۷ مجوز نیز برای تغییر محصول از آرایشی به مواد شوینده و بهداشتی و ضد عفونی کننده صادر شده و به قید فوریت نیز پروانه فعالیت آنها اعطا شده تا نیاز مصرف کنندگان در کشور با مشکلی روبرو نشود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.