امکان عرضه املاک و معاملات مسکن در بورس کالا

مدیرعامل بورس کالا عنوان کرد:

امکان عرضه املاک و معاملات مسکن در بورس کالا

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: مکانیسم‌های معاملاتی در بورس کالا برای معاملات مسکن فراهم شده است که منتظر نهایی شدن آن‌ها هستیم.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سنا ، حامد سلطانی نژاد گفت: مذاکرات اولیه با وزارت راه و شهر سازی به منظور بهره گیری از مکانیسم‌های معاملاتی بورس کالا در حوزه مسکن مهر و طرح ملی مسکن نیز انجام شده است تا معاملات مسکن بعد از مجوز قانونی صرفا در بازار تحت نظارتی که مانع سفته بازی می‌شود صورت گیرد.
وی با بیان اینکه سازوکاری برای فروش املاک دولتی در بورس کالا صورت گرفته است ادامه داد: همچنین در طرح‌های بزرگ مسکن دولت برای اجرای طرح باید مبلغی را به پیمانکاران پرداخت کند در این زمینه به جای پرداخت پول به پیمانکاران با استفاده از مکانیسم بورس، وجه آن را به تولیدکننده مصالح پرداخت می‌کند و فقط مصالح در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد. به این صورت منابع صرف خرید مواد اولیه می‌شود و منتظر دستورالعمل‌ها برای نهایی کردن این موضوع هستیم.
وی با بیان اینکه برای اجرای تابلو املاک دستورالعمل‌ها رد و بدل شده است منتظر عملیاتی شدن ان از سوی وزارت راه وشهرسازی هستیم گفت: ما مجری و موظف به ارائه زیرساخت‌ها هستیم و سیاست گذار و وزارت راه وشهرسازی تعیین می‌کند که چه زمانی این موضوع اجرایی می‌شود.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.