قطعات ۲ و ۳ آزادراه همت ــ کرج با حضور روحانی افتتاح شد

قطعات ۲ و ۳ آزادراه همت ــ کرج با حضور روحانی افتتاح شد

طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، قطعات ۲ و ۳ آزادراه همت ــ کرج به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، صبح امروز با حضور رئیس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور قطعات 2 و 3 آزادراه همت ــ کرج به بهره‌برداری رسید.
قطعه 2 از گرمدره تا شهرک جهان‌نما به‌طول 5.1 کیلومتر و قطعه 3 از شهرک جهان‌نما تا جاده چالوس به‌طول 4.5کیلومتر است. با بهره‌برداری از این قطعات 35 درصد از بار ترافیکی جاده‌های مواصلاتی استان تهران و البرز به این آزادراه منتقل خواهد شد.
این آزادراه تکمیل‌کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است که با بهره‌برداری کامل از آن علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی؛ بار ترافیکی درون‌شهری کرج کاهش می‌یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ارزش روز این پروژه 15 هزار میلیارد ریال است، گفت: این پروژه به‌عنوان چهارمین مسیر اتصال پایتخت به استان البرز با مجموع مزایایی معادل 1203 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که نقش مؤثری را در کاهش و کنترل ترافیک مسیر تهران ــ کرج ایفا خواهد کرد.
خیرالله خادمی افزود: آزادراه تهران ــ کرج به‌عنوان کوتاه‌ترین آزادراه کشور با طول 14.6 کیلومتر شناخته می‌شود اما نکته قابل توجه در فرایند احداث آن حجم عظیم احجام صورت‌گرفته است، به‌عنوان مثال انجام 12 میلیون مترمکعب عملیات خاکی در این پروژه خود گواه بزرگی بر کار انجام‌شده در این آزادراه است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه 40 درصد از هزینه‌های پروژه به آزادسازی و تملک اراضی تخصیص یافته است، گفت: احداث دو تونل با سه باند اصلی و یک باند اضطرار‌ در دو مسیر رفت و برگشت، اجرای پل قوسی فلزی به‌طول تقریبی 100 متر، اجرای 7 دستگاه پل خاص در طول مسیر آزادراه و احداث 3 باند عبور، یک باند اضطرار و یک باند شانه آسفالتی از جمله اقداماتی است که در فرایند احداث آزادراه همت ــ کرج انجام شده است.
خادمی اشتغالزایی مستقیم 3 هزار نفر و غیرمستقیم هزار نفر، کاهش سالانه 293 میلیارد ریال در استهلاک خودرو، 117 میلیارد ریال در تصادفات، 374 میلیارد ریال در مصرف سوخت، 329 میلیارد ریال در زمان سفر و 26 میلیارد در کاهش آلاینده‌ها را از جمله مزایای بهره‌برداری از این پروژه اعلام کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.