بالا بودن حجم کنسلی بلیت قطار

بالا بودن حجم کنسلی بلیت قطار

سه‌شنبه, مارس 17, 2020 - 13:45 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از بالا بودن حجم کنسلی بلیت قطار و سفرهای ریلی مردم طی هفته‌های گذشته خبر داد و گفت:‌ گرچه این اتفاق نشان می‌دهد که مردم توصیه‌ها را جدی گرفته‌اند و سفرهای غیرضروری‌شان را حذف کردند اما از همه شهروندان می‌خواهیم فعلا از سفرهای غیرضرورشان جلوگیری کنند تا به سلامت از مشکل شیوع ویروس کرونا هم عبور کنیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل ازایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان، بسیاری از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و دیگر دولتمردان تأکید کردند که مردم حتی‌المقدور در خانه بمانند و از هر گونه سفرهای غیرضرورشان جلوگیری کنند.

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره اظهار کرد: از همه مردم می‌خواهیم که از هر گونه سفرهای غیرضرورشان خودداری کنند تا به سلامت از مشکل شیوع ویروس کرونا عبور کنیم و به سلامت جامعه و کادر درمانی مجرب و باغیرت کشورمان کمک کنیم.

وی افزود: از ابتدای اسفندماه تاکنون حجم بسیار بالایی از بلیت قطار از سوی مردم کنسل شده است که این نشان می‌دهد مردم به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی توجه کرده و سفرهای خود را حتی‌المقدور لغو کردند اما با توجه به قرار داشتن در آستانه سال نو از همه مردم مجددا می‌خواهیم که سفرهای نوروزی خود را لغو و به سلامت خود، خانواده و جامعه‌شان بیشتر توجه کنند.

رسولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مصوبه‌ای از سوی ستاد مقابله با کرونا برای ممنوعیت یا محدودیت سفرهای ریلی ابلاغ شده است، گفت: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مانند دیگر دستگاه‌های متولی در کشور همه مصوبات ستاد مقابله با کرونا را لازم‌الاجرا می‌داند اما تاکنون هیچ مصوبه‌ای در زمینه ممنوعیت یا محدودیت‌های سفرهای ریلی نداشته‌ایم. البته در جاهایی که تقاضا برای سفرهای ریلی حذف شده آن سفر نیز لغو شده است و در مسیرهایی که سفرهای ریلی کمابیش برقرار است همه پروتکل‌های بهداشتی و الزامات ابلاغ شده اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همه معاینات غربالگری مسافران، تب‌سنجی آن‌ها و بررسی وضعیت علایم احتمالی در ایستگاه‌های راه‌آهن به دقت و با هماهنگی کامل کادر درمانی انجام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت‌های ریلی در پی لغو و کنسلی بلیت قطار از سوی مردم ضرر و زیان بسیار زیادی متحمل شدند و آیا ستاد مقابله با کرونا تمهیداتی برای جبران این مسئله اندیشیده است یا خیر، اعلام کرد: قطعا در ستاد مقابله با کرونا به بخش حمل و نقل که یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های در این زمینه بود و در ایامی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد تقریبا بیشترین ضرر را متحمل شد، تمهیداتی می‌اندیشد اما در حال حاضر اولویت اول و مهم حفظ سلامت جامعه است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.