همراهی سازمان بورس و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا

همراهی سازمان بورس و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: هیات مدیره سازمان به منظور همراهی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به انتشار اوراقی برای کمک به مقابله با ویروس کرونا کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، دستورالعمل جدید در خصوص درج و انتشار اوراق خیرخواهانه در سازمان بورس بررسی، اصلاح و ابلاغ شد.
سعید فلاح پور در خصوص درج نمادهای نیکوکارانه در مقابله با بحران کرونا گفت: سازمان بورس به پیشنهاد فرابورس ایران، درج نمادهای نیکوکارانه در خصوص ویروس کرونا را در جلسه هیات مدیره بررسی کرد. شایان ذکر است، تا پیش از این تامین‌مالی‌های جمعی تنها برای مشارکت در سود وجود داشته و فعالیت‌های خیرخواهانه در این خصوص دیده نشده بود؛ بنابراین برای انتشار این اوراق لازم بود تا سازمان بورس و اوراق بهادار دستور العمل مربوطه را اصلاح و تصویب کند.
این عضو هیات مدیره ضمن ابراز امیدواری در خصوص مشارکت فعالان بازار در این طرح اظهار کرد: هیات مدیره سازمان از جهت همراهی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمک به مقابله با ویروس کرونا این تصمیم را اتخاذ کرد و در اولویت کاری خود قرار داد. به این ترتیب با ابلاغ دستورالعمل جدید به فرابورس اعلام کرد تا به انتشار این اوراق بپردازد.
این اوراق تحت عنوان ابزار مالی مصوب و به عنوان یک ورقه بهادار شناسایی شده است. در هر دو نماد (کرونا۱ ) و (کرونا۲ ) خرید گواهی نیکوکاری به قیمت اسمی هزار تومان و حداقل مبلغ کمک نیز هزار تومان است، ضمن آنکه سقفی به عنوان حداکثر میزان خرید در این امر نیکوکارانه وجود ندارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.