تشکیل اولین جلسه راهبردی جهش تولید در بانک مرکزی

تشکیل اولین جلسه راهبردی جهش تولید در بانک مرکزی

دوشنبه, مارس 23, 2020 - 12:48 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اولین جلسه راهبردی برنامه های بانک مرکزی برای “جهش تولید” عصر امروز همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) با حضور رئیس کل، معاونین و مدیران ارشد بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در این جلسه همتی با اشاره به مسئولیت بانک مرکزی در ایجاد ثبات اقتصادی و تامین اعتبارات لازم برای تولید و هدایت بانک های کشور در مسیر رشد اقتصادی، از مدیران بانک مرکزی خواست در هماهنگی با سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اقتصادی کشور در جهت تحقق شعار سال، برنامه های اجرایی لازم را طراحی و عملیاتی کنند.

در این جلسه در خصوص محورهای مورد نظر برای پیگیری و تحقق شعار سال، تصمیم لازم اتخاذ شد و مقرر شد در ستادی با مسئولیت معاونت اقتصادی بانک، جزئیات سایر برنامه ها بررسی و تدوین شود.

در همین رابطه، عبدالناصر همتی در خصوص اولین نشست راهبردی در مورد برنامه‌های بانک مرکزی برای جهش تولید نوشت:

بعداز ظهر امروز، همزمان باعید مبعث رسول اکرم(ص) در اولین نشست راهبردی در مورد برنامه های بانک مرکزی برای جهش تولید، با حضور معاونین و دیگر مدیران ارشد بانک مرکزی، سیاستهای پولی، اعتباری و ارزی مؤثر بر رشد اقتصادی را در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، موردارزیابی قرار دادیم.

در این جلسه تأکید شد که « جهش تولید » نیازمند برنامه ریزی برای پشتیبانی از بانکها جهت تأمین اعتبار لازم در حمایت از تولیدکنندگان و زنجیره تولید، در کنار روند اصلاح نظام بانکی، با اولویت اصلاح ترازنامه بانکها، شفاف سازی تراکنش های بانکی و ممانعت از ورود منابع بانک‌ها به فعالیت‌های سفته بازانه، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور تحت هر عنوان به ظاهر موجه، برگشت تمام ارزهای ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، توجه به بخش خدمات و اقتصاد دانش بنیان و بالا بردن قدرت خرید مردم از کالای ایرانی، از طریق کارتهای اعتباری…..و مهمتر ازهمه، توسعه عملیات بازار باز برای کنترل نرخ سود و تورم است.

مقرر شد جزئیات برنامه ها با محوریت معاونت اقتصادی بانک و خصوصاً در مواردی که با سیاستهای مالی و تجاری مرتبط می شود در هماهنگی با سایر دستگاههای اقتصادی دولتی و نهادها و بخشهای غیردولتی، تدوین و پیگیری شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.