۷۵۰ هزار میلیارد وام برای بخش‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا

۷۵۰ هزار میلیارد وام برای بخش‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا

پنج‌شنبه, مارس 26, 2020 - 14:42 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس‌کل بانک مرکزی از پرداخت ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد به بخش‌های اقتصادی آسیب‌دیده از شیوع کرونا خبر داد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، عبدالناصر همتی با اشاره به آسیب‌دیدگی بخش‌های اقتصادی کشور از شیوع ویروس کرونا، گفت: در جلسه امروز (پنج‌شنبه) ستاد اقتصادی دولت و بر اساس تاکید رئیس جمهور جهت ارائه راهکارهای اقتصادی لازم برای پشتیبانی از بخش‌های اقتصادی آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا بانک مرکزی در ایفای نقش و انجام رسالت تاریخی خود در این مقطع حساس پیشنهاد اعطای تسهیلات دو ساله بانکی با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد تا سقف ۷۵۰ هزار میلیارد ریال را ارائه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: بانک مرکزی با تامین اعتبار لازم و با همراهی بانک‌های کشور این تصمیم مهم را در اسرع وقت عملیاتی و اجرایی خواهد کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک‌های کشور همان‌طور که در شرایط سخت کرونایی، فداکارانه در خدمت مردم بوده و هستند و نزدیک به ۳۰ نفر از بهترین همکاران‌شان را در جریان خدمت به مردم از دست دادند، در این ماموریت نیز که کمک به تداوم رونق تولید کالا و خدمات در کشور و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده است، مسئولیت تاریخی خود را ایفا خواهند کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.