بازگشایی ۵۰ تا ۶۰ درصد ارتباط مرزی با پاکستان

بازگشایی ۵۰ تا ۶۰ درصد ارتباط مرزی با پاکستان

عضو هیئت مدیره اتاق ایران و پاکستان گفت: در حال حاضر هفته‌ای دو تا سه روز مرزها کار می‌کنند. هنوز نمی‌توان گفت که ارتباط کامل برقرار شده است اما نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد ارتباط مرزی و تجاری با پاکستان برقرار است.

به گزارش دیوان اقتصاد،محمود تهیدست در گفتگو با  ایلنا، با اشاره به اینکه به نسبت ابتدای شیوع کرونا اوضاع تجارت با پاکستان بهتر شده است، اظهار داشت: در حال حاضر هفته‌ای دو تا سه روز مرزها کار می‌کنند. هنوز نمی‌توان گفت که ارتباط کامل برقرار شده است اما نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد ارتباط مرزی و تجاری با پاکستان برقرار است. 

عضو هیئت مدیره اتاق ایران و پاکستان با اشاره به اینکه بازار پاکستان بازار بزرگی است، تصریح کرد: متاسفانه ما از تمام ظرفیت تجاری با پاکستان بهره نگرفته‌ایم و از ظرفیت ۲۵ میلیاردی، تنها یک میلیارد تجارت با پاکستان را محقق کرده‌ایم. 

وی با تاکید بر ضرورت هدف‌گذاری در بازار پاکستان گفت: یک ایراد بزرگ تجارت ما با پاکستان در ضعف ارتباطات بانکی است و مشکل تبادل بانکی با این کشور داریم. از همین روی در حال حاضر تبادل کالا به کالا انجام می‌هیم. 

وی افزود: بزرگترین معضل ما این است که پاکستان عضو تجارت جهانی است و تعرفه‌های بالایی روی کالاهایی ایرانی بسته است و این هزینه تجارت با این کشور را زیاد کرده است. 

تهیدست خاطرنشان کرد: بعد از فروردین، ۱۶ درصد افزایش تجارت با پاکستان داشتیم. اما بازار پاکستان به جمعیت ۱۸۰ میلیونی ظرفیت بیش از این‌ها را دارد و این مسئله نیازمند توافقات دو طرفه است. صادرات ما قرار بود به ۵ میلیارد برسد اما هنوز یک میلیارد باقی مانده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.