پرداخت وام ۴ میلیونی به ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی

پرداخت وام ۴ میلیونی به ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی

سه‌شنبه, ژولیه 14, 2020 - 09:14 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تخصیص دو هزارمیلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان خبر داد و گفت: امسال به ۵۰۰ هزار نفر وام ۴ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، مصطفی سالاری در خصوص پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته مجموع اعتباراتی که برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته شد ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال پیش‌بینی و تامین اعتبار کردیم که این مبلغ ۱۰ برابر سود یعنی به دو هزار میلیارد تومان اعتبار افزایش پیدا کند.

وی افزود: البته افزایش اعتبار به این معنی نیست که اگر فردی سال گذشته ۳ میلیون تومان می‌گرفت امسال ۳۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کند، بلکه بر اساس پیشنهاد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ وام به ۴ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و تعداد نفراتی که تسهیلات می‌گیرند نیز بیشتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی وام و تسهیلات دریافت کردند اظهار داشت: امسال با اعتبار در نظر گرفته شده ۵۰۰ هزار نفر این وام را دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، تاکنون یک مرحله از این وام ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شده و مرحله دوم را نیز به بانک اعلام کردیم که پرداخت شود. سالاری در ادامه گفتگو با مهر، افزود: تا پایان سال تمام اعتبار دو هزار میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد.

وی در مورد معرفی بازنشستگان برای دریافت تسهیلات گفت: سهمیه هر استان را با آنها اعلام می‌کنیم، اما معرفی افرادی که تسهیلات می‌گیرند از سوی کانون‌های بازنشستگان استان‌ها خواهد بود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: ساز و کار دریافت وام فعلاً حضوری است، اما در آینده‌ای نزدیک سامانه‌ای را طراحی خواهیم کرد تا بازنشستگان مراجعه حضوری نداشته باشند و اولویت دریافت وام را نیز خود کانون‌ها تعیین می‌کنند




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.