دعوت از تجار ایرانی برای سرمایه گذاری در پاکستان

دعوت از تجار ایرانی برای سرمایه گذاری در پاکستان

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایالت 'خیبرپختونخوا' پاکستان از تجار و فعالان اقتصادی ایران برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در این ایالت دعوت کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، 'حاجی محمد افضل' در ملاقات 'محمد باقر بیگی' سرکنسول جمهوی اسلامی ایران در پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا ضمن دعوت از سرمایه گذاران ایرانی، گفت که تجار و فعالان اقتصادی ایران می توانند در زمینه هایی چون تجارت سنگ های قیمتی و جواهرات، احداث طرح های نیروگاهی، طرح های پتروشیمی و دارو در این ایالت سرمایه گذاری کنند.

دو طرف در این ملاقات برضرورت تلاش های مشترک از سوی هیات های تجاری و بازرگانی ایران و پاکستان برای ارتقای حجم مبادلات تجاری فیمابین تاکید کردند.

سرکنسول ایران در پیشاور در این ملاقات گفت که ایران تمایل دارد به راهروی اقتصادی چین-پاکستان ملحق شود و مذاکراتی در این زمینه، درجریان است.

محمد باقر بیگی همچنین اعلام کرد ایران حاضر است بنا به توصیه اتاق های بازرگانی وصنایع پاکستان، برای تجار این کشور روادید با امکان سفرهای متعدد به ایران صادر کند.

طرف پاکستانی نیز در این ملاقات تاکید کرد که کشورش اهمیت زیادی به روابط تجاری با ایران قائل است و تجار ایالت خیبرپختونخوا تمایل زیادی به افزایش همکاری های تجاری با ایران دارند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.