کاهش قیمت ارز در بازار غیر رسمی

کاهش قیمت ارز در بازار غیر رسمی

بازار ارز امروز (‌شنبه) در حالی که با تثبیت قیمت در صرافی های بانکی روبرو بود، کاهش قیمت دلار و یورو در بازار غیر رسمی را مشاهده کرد. بر این اساس نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی با قیمت ۲۲ هزار و ۵۰ تومان انجام شد که فاصله ای کمتر از ۱۰۰ تومان با نرخ معامله این ارز در بازار غیررسمی دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا,بهای ارز پس از طی روند صعودی در هفته گذشته، این هفته (شنبه، ۲۵ مرداد) با آرامش آغاز کرد.
بهای خرید و فروش هر دلار آمریکا در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز در صرافی‌های بانکی نسبت به روز کاری گذشته تفاوتی نداشت و به قیمت ۲۲ هزار و ۵۰ تومان فروخته شد و با بهای ۲۱ هزار و ۹۵۰ تومان نیز خریداری شد.
تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز امروز هیچ تغییری را ثبت نکرد. به این ترتیب فروش یورو امروز در این صرافی‌ها با قیمت ۲۶ هزار تومان برای فروش و عدد ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان برای خرید هر یورو در این صرافی‌ها ثبت شد.
ارزیابی بازار غیر رسمی ارز، گویای آن است که نرخ خرید و فروش دلار در این بازار باوجود آنکه در آستانه قیمتی مشابه با روز پنجشنبه کار خود را آغاز کرد، اما تا این ساعت با روند کاهشی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی، اکنون در محدوده قیمت ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود.
همچنین در سامانه سنا نیز در روز ۲۳ مرداد برای فروش هر یورو مبلغ میانگین ۲۵ هزار و ۶۶۵ تومان و برای فروش دلار نیز رقم ۲۱ هزار و ۹۸۶ تومان ثبت شده تا نشان دهد آرامش بازار در این سامانه هم برقرار است.
علاوه براین در سامانه نیما، شرایط متفاوت بود و در روز معاملاتی ۲۳ مرداد، میانگین بهای فروش هر حواله یورو با افزایش حدود ۴۰۰ تومانی به قیمت ۲۳ هزار و ۱۵۴ تومان معامله شد. اما برای فروش حواله دلار هیچ قیمتی در این سامانه ثبت نشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.