در بودجه امسال به معیشت مردم توجه بیشتری شده است

در بودجه امسال به معیشت مردم توجه بیشتری شده است

چهارشنبه, نوامبر 18, 2020 - 12:53 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: در بودجه سال بعد سعی شده به معیشت مردم و موضع فقر مطلق توجه شود ما برخی از برنامه‌ریزی که انجام داده بودیم به دلیل فشارهای تحریم و اقتصاد نتوانستیم درباره فقر مطلق کاری که می‌خواستیم انجام دهیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره بودجه سال آینده اظهار کرد: همواره در این ایام سازمان برنامه و بودجه تقریباً با هماهنگی که با دستگاه‌های مختلف دولت انجام داده، کلیات پیشنهاد خودی را برای طرح به دولت می‌آورد.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: امروز خوشبختانه کلیات بودجه در دولت مطرح شد و موارد بسیار خوبی که به هرحال همواره جزو تاکیدات رهبر انقلاب بوده و جزو سیاست‌های اساسی دولت بوده لحاظ شده است.

واعظی یادآور شد: در این بودجه سعی شده به معیشت مردم و موضوع فقر مطلق توجه شود. سال آخر دولت است و حتی ما برخی از برنامه‌ریزی که انجام داده بودیم به دلیل فشارهای تحریم و اقتصادی که بر روی مردم بود نتوانستیم درباره فقر مطلق کاری که می‌خواستیم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: این موضوع در ارتباط با سیاست توسعه‌ای ما بوده که امیدواریم مقداری بتوانیم با توجه به تجربیاتی که در تحریم کسب کردیم و تغییراتی که در شرایط جهانی وجود دارد گشایش بهتری برای کارهای توسعه‌ای به وجود بیاید.

واعظی خاطرنشان کرد: البته سیاست همواره همان سیاست گذشته یعنی بخش جاری بودجه، بدون اتکا به نفت است ولی در ارتباط با سیاست‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری و برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف زیربنایی‌ هرچه بتوانیم نفت بیشتری بفروشیم.

وی گفت: قرار بر این شد براساس رهنمودهای که رییس‌جمهوری و اعضای دولت دادند سازمان برنامه و بودجه تا شنبه بعد روی این رهنمودها کار کند و از صبح یکشنبه و بعد از ظهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسه تشکیل دهیم.

واعظی افزود: البته همانطور که می‌دانید که هفته بعد تهران قرمز و تعطیل است و در جلسه دولت تعداد افراد نمی‌تواند بیشتر از ۱۵ نفر باشد و ما اینگونه پیش می‌رویم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.