شبکه ملی اطلاعات ارایه کننده داده های داخلی با کیفیت بهتر است

وزیر ارتباطات خبر داد:

شبکه ملی اطلاعات ارایه کننده داده های داخلی با کیفیت بهتر است

یک‌شنبه, نوامبر 6, 2016 - 12:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات را راهکاری مطمئن برای برخوداری مردم از داده های تولید داخل با سرعت بالا و کیفیت بهتر دانست.

به گزارش دیوان اقتصاد، «محمود واعظی» ادر بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به خبرنگار ایرنا گفت: شبکه ملی اطلاعات داده های بومی ایران را با سرعتی بیشتر و کیفیت به مراتب بهتر در اختیار مردم قرار می دهد.
وی تاکید کرد «شبکه ملی اطلاعات این ذهنیت نامناسب را که با استفاده از این شبکه دسترسی به منابع بین المللی محدود می شود، شکست».
این مسوول گفت: شبکه ملی اطلاعات به گونه ای ایجاد شده است که مردم افزون بر دریافت همه اطلاعات علمی مورد نیاز می توانند داده های بومی تولید داخل را نیز با کیفیت و تعرفه مناسب تر دریافت کنند.
واعظی اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات میزبانی داده های داخلی با کیفیت و تعرفه مناسب تر را بر عهده دارد.
وی به راه اندازی مرکز تبادل داده در چند روز گذشته در استان قم اشاره کرد و ادامه داد: مرکزهای تبادل داده زیرساخت اصلی شبکه ملی است و اگر ایجاد نشود نمی توان محتواهای تولید شده داخلی را ارایه کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: مرکزهای تبادل داده به نوعی تسهیلاتی است که در اختیار تولیدکنندگان و ارایه کنندگان محتوای داخلی قرار می گیرد.
** واگذاری پهنای باند بین المللی باید مراحل قانونی خود را سپری کند
واعظی درباره سرنوشت واگذاری پهنای باند گفت: همان رویه ای که تاکنون در این زمینه درباره پهنای باند داخل ابلاغ شده است ادامه می یابد.
وی ادامه داد: واگذاری پهنای باند بین المللی نیز باید مراحل قانونی خود را سپری کرده و با دیگر دستگاه های ذیربط هماهنگی شود.
به گفته وی، «این رویه برای تغییر به بررسی شورای عالی امنیت و مجلس شورای اسلامی نیازمند است.
واعظی درباره اپراتورهای مجازی تلفن همراه گفت: امور این اپراتورها در حال انجام است. تاکنون 50 درخواست داشته ایم که 21 مورد آن بررسی شده است و چهار اپراتور مجازی به زودی نهایی می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.