رشد ۱۵.۵ درصد شاخص‌های حمل و نقل‌های هوایی در ایران

رشد ۱۵.۵ درصد شاخص‌های حمل و نقل‌های هوایی در ایران

چهارشنبه, نوامبر 16, 2016 - 11:23 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان هواپیمایی از رشد ۱۵.۵ درصدی شاخص‌های حمل‌و نقل‌های هوایی ایران طی ۷ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: به دنبال رشد حمل و نقل هوایی فراتر از بُعد جهانی آن هستیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، علی عابدزاده در افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران اظهار کرد: از ابتدای سال تا مهرماه شاهد رشد 17 درصدی نشست و برخاست هواپیما، 18 درصدی اعزام و پذیرش مسافر و 12 درصدی حمل بار بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه مجموع این رشد حدود 15.5 درصد بوده است افزود: این در حالی است که نرخ رشد حمل و نقل هوایی در جهان طی مدت یادشده 7 درصد و در منطقه خاورمیانه 8 درصد بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این تفاوت نرخ رشد حمل و نقل هوایی در ایران و جهان و خاورمیانه یکی از نشانه‌های آغاز دوران درخشان این بخش در کشور است.
عابدزاده با بیان اینکه در دوران تحریم برخی توانمندی‌های راهبردی در صنعت هوانوردی پدیدار شد گفت: این توانمندی‌ها می‌تواند ایران را تبدیل به مرکز سقل هوانوردی منطقه کند، در سازمان هواپیمایی کشوری اراده‌ای ‌جدی برای حفظ این دستاوردها و زمینه ارتقای آن را با همکاری خارجی‌ها داریم.
وی با بیان اینکه 50 شرکت دانش‌بنیان در حوزه هوافضا داریم تصریح کرد: علاوه بر این حدود 300 شرکت خصوصی در حوزه هوا و فضا در کشور مشغول فعالیت هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران جزء 4 کشور اول در تربیت مهندس است، تاکید کرد: در خاورمیانه ایران برترین کشور به لحاظ نیروی انسانی در حوزه حمل و نقل هوایی است.
عابدزاده در ادامه با اشاره به اینکه در ناوری هوایی ایران موقعیتی شگفت‌انگیز دارد خاطرنشان کرد: از ایرلان‌ها توقع داریم از فرصت به وجود آمده در پسابرجام حداکثر استفاده را کرده تا صنعت حمل و نقل هوایی توسعه یابد. از سوی دیگر از سرمایه‌گذاران نیز توقع داریم با توجه به فضای ایجاد شده فرصت را مغتنم بشمارند.
وی تاکید کرد: ما به دنبال رشد حمل و نقل هوایی در بعد جهانی نیستیم و باید فراتر از آن عمل کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: 3 سال پیش به عنوان کارشناس کسی را تشویق نمی‌کردیم که به حوزه حمل و نقل هوایی وارد شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.