افتتاح طرح‌های آب و برق در دومین هفته پویش ۱۴۰۰ در سه استان

افتتاح طرح‌های آب و برق در دومین هفته پویش ۱۴۰۰ در سه استان

سه‌شنبه, آوریل 13, 2021 - 11:33 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو اظهار داشت: تا پایان دولت دوازدهم ۱۷۳ روستا به آب شیرین دسترسی پیدا خواهند مرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایلنا، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق در ۳ استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران در قالب دومین هفته از پویش# هرهفته-الف-ب-ایران با ۵۱۴.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری اظهار داشت: اگر بارش‌ها مناسب باشد، امیدوارم با مصرف آب درست قدردان این نعمت باشیم و در روزهای باقیمانده بهار شاهد تحول در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه طرح های آب و برق بدون همکاری همه دستگاه‌های مربوطه به ثمر نمی‌رسد، به طرح‌هایی که در سیستان و بلوچستان به افتتاح می‌رسند اشاره کرد و ‌‌افزود: این استان به دلیل پهناوری و پراکنده بودن نقاط جمعیتی به لحاظ شرایط تامین آب و برق متفاوت است و سرمایه گذاری و همکاری بیشتری را می‌طلبد.

وزیر نیرو همکاری بخش خصوصی در شیرین کردن آب را مورد اشاره قرار داد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۱۷۳ روستا به آب شیرین دسترسی پیدا خواهند مرد.

وی با بیان اینکه تامین آب روستایی حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: سال گذشته موفق شدیم ۱۶۵۰ روستا به آب سالم و پایدار متصل شود، امسال هم تا پایان فروردین برنامه‌ها اعلام خواهد شد.

اردکانیان ادامه داد: امروز طرح آبرسانی به تفتان با ۹۴۲ خانوار و ۵۰۱۸ روستایی و همچنین فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان به ظرفیت  ۱۰ میلیون لیتر در شبانه روز ( ۱۰ هزار متر مکعب ) به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی؛ در مناطق خشک و نیمه خشک واحد آب نه با متر مکعب و حتی لیتر بلکه باید با قطره تناسب شود، چراکه این مفاهمه ایجاد می‌کند که انتقال آب شیرین به صورت حوضه به حوضه و از سدها با چه سختی‌هایی مواجه است.

مقام عالی وزارت نیرو بیان داشت: استفاده از آب بویژه در بخش کشاورزی باید هدف‌دار بوده و اصلاح شیوه مصرف اعمال شود تا سختی تامین آب بخصوص در استان‌های خشک و نیمه خشک کنار شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این طرح‌ها موجب شود که تابستان با دشواری کمتری سپری شود، گفت: کشور به لحاظ اقلیمی وارد دوران حدی شده یعنی انتظار بارش نرمال نداشته باشیم، یا خشکی و یا ترسالی مفرط خواهیم داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.