بانک مسکن متولی مدیریت منابع جهش تولید مسکن

بانک مسکن متولی مدیریت منابع جهش تولید مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شوای اسلامی با اشاره به اینکه بانک مسکن به عنوان متولی تامین و هدایت منابع برای طرح جهش تولید مسکن است، گفت: دکتر شایان مدیرعامل بانک با مدیریت بهینه از عهده از وظیفه بر می‌آید.

به گزارش دیوان اقتصاد،رحمت الله فیروزی در گفت و گو با هیبنا با اشاره به اینکه طرح جهش تولید مسکن برایند جلسات کارشناسی و همفکری دولت و مجلس است، اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از تجربیات طرح های گذشته شاهد اجرای این طرح ملی و تحقق اهداف مندرج در قانون باشیم.

وی با تاکید بر عزم دولت سیزدهم بر اجرای درست و به موقع قانون جهش تولید و تامین مسکن اظهار داشت: در این میان موضوع تخصیص منابع اهمیت ویژه ای دارد و بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای در این حوزه می‌تواند هدایت درست منابع را مدیریت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تجربیات موفق بانک مسکن در حوزه تامین مالی بخش، تعیین این بانک به عنوان متولی تامین منابع طرح جهش تولید و تامین مسکن اقدام بسیار درستی بود.

فیروزی همچنین با اشاره به اینکه تخصیص بهینه منابع طرح جهش تولید مسکن با عملکرد دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن امکانپذیر است، گفت: مدیریت بانک از عهده این وظیفه بر می‌آید و از این بابت نگرانی نداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت زمین و مسکن طی سال‌های گذشته، گفت: یکی از نارضایتی‌های امروز کشور افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و مسکن است که باعث ایجاد معضلات زیادی برای جوانان و از همه مهم تر، موضوع ازدواج آنها شده است.

وی تاکید کرد: از دولت سیزدهم که دولت مردمی است انتظار داریم با همکاری تمامی ارکان نظام هرچه سریعتر نسبت به رفع موانع و تحویل مسکن ارزان قیمت اقدام کند. البته دولت سیزدهم در مدت کمتر از ۱۰۰ روز فعالیت خود اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن را با جدیت پیگیری کرده است و این جای قدردانی دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش، به تاثیر کاهش قیمت سیمان بر قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: در مقطعی به دنبال افزایش نرخ مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد قیمت مسکن نیز افزایش پیدا کرد؛ لذا با توجه به اینکه تولیدمصالح ساختمانی در کشور بیش از نیاز مصرف داخلی بوده انتظار می رود مسئولان و دستگاه های ذی ربط با نظارت بر توزیع و تولید، از التهاب قیمتی در نهاده‌های ساختمانی جلوگیری کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیاناینکه نرخ سیمان یکی از فاکتورهای مهم و موثر بر قیمت تمام شده ساختمان است، ادامه داد: هزینه تهیهسیمان و فولاد و اساسا مصالح ساختمانی تاثیربسیاری بر بهای تمام شده مساکن داشته و برایانبوه‌سازان و سازندگان حرفه‌ای بسیار مهم است لذا کاهش قیمت آنها نیز تاثیر مثبتی در بازار مسکن خواهد داشت.

پوربادی در پایان تاکید کرد: قطعا این امیدواری وجود دارد که با همکاری همه جانبه دستگاه های مختلف با اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن بخشی از عقب ماندگی های کشور در حوزه مسکن جبران شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.