قیمت زمین در واگذاری به سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی محاسبه نمی شود

قیمت زمین در واگذاری به سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی محاسبه نمی شود

استاندار اردبیل گفت: قیمت زمین در واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی مورد محاسبه قرار نمی گیرد.

به گزارش دیوان اقتصاد,سیدحامد عاملی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: تامین زمین در منطقه ویژه اقتصادی از طرق منابع ملی بوده و مدیران این مجموعه حق دریافت هزینه زمین را نداشته و تنها از بابت آماده سازی مبلغی را تامین خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد با همکاری شرکت سرمایه گذاری شاهد به صورت دقیق قیمت تامین زیرساخت محاسبه شده تا به ازای واگذاری به سرمایه گذاران این مبلغ لحاظ شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: ما از سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی با تسهیلات ویژه حمایت می کنیم و سعی مان بر این است تا فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران متضرر نشوند.

عاملی در مورد بهبود فضای کسب و کار در اردبیل و رفع قوانین و مقررات مخل تولید تصریح کرد: کمیته ای در این زمینه فعالیت خواهد کرد تا راهکارهای حل مشکلات به صورت ملی و استانی ارائه شده و این امر به بهبود فضای کسب و کار منجر شود.

وی ادامه داد: نباید هر دستورالعمل و بخشنامه ای قانون تلقی شود بلکه در تفسیر قوانین نیز باید به نحوی عمل شود تا شرایط بهتر و راحت تر در سرمایه گذاری فراهم و تنگناها برطرف شود.

استاندار اردبیل ضرورت تفسیر قوانین را به نفع تولید یادآور شد و بیان کرد: از آنجائی که قدرت مطلق در دست دولت است بهتر است ابزارهای قانونی به نفع سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به شکل مناسب فراهم آید.

عاملی در مورد تکمیل تصفیه خانه مودل دوم شهرک صنعتی شماره دو اردبیل گفت: باید به شکل کامل این مجموعه تکمیل و تحویل شرکت خدماتی شود.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: سازمان محیط زیست بهتر است در کنار اجرای دقیق قوانین و مقررات زیست محیطی تا پایان سال به واحدهای صنعتی مهلت انتقال انشعاب به مودل دوم تصفیه خانه را بدهد تا کار به راحتی در این مجموعه انجام شود.

عاملی ادامه داد: سال گذشته 10 میلیارد تومان و امسال نیز از محل سفر رئیس جمهور منابعی اختصاص یافته تا فاز دو تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی دو تکمیل و راه اندازی شود.

وی به افزایش تصاعدی تعرفه برق و گاز برای واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: نباید نرخ گاز تحویلی به واحدهای صنعتی براساس خوراک پتروشیمی محاسبه شود چرا که واحدهای صنعتی پتروشیمی هم سودآور و هم صادرات محور است در حالی که اعمال این تعرفه شرایط شکننده ای را برای واحدهای تولیدی استان به وجود می آورد.

استاندار اردبیل در پایان بیان کرد: در حالی که استکبار جهانی با تحریم اقتصادی ایران سعی دارد ما را به زمین بزند نباید در داخل فشار مضاعفی به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران وارد شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.