اپراتورها تا آخر دی ماه برای تفکیک حجم ترافیک داخلی و بین المللی فرصت دارند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اپراتورها تا آخر دی ماه برای تفکیک حجم ترافیک داخلی و بین المللی فرصت دارند

چهارشنبه, دسامبر 28, 2016 - 11:35 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران از الزام اپراتورها برای تفکیک حجم ترا

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران از الزام اپراتورها برای تفکیک حجم ترافیک داخل و بین الملل تا پایان دی ماه جاری خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی‌اصغر عمیدیان گفت: کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای تحقق الزام های مصوب شبکه ملی اطلاعات، در مصوبه‌ای با هدف اعمال تعرفه متفاوت برای ترافیک داخلی و بین‌الملل، همه اپراتورهای ارایه‌ دهنده خدمات دسترسی شامل دارندگان پروانه بخش ثابت و همراه را موظف کرد تا پایان دی ماه امکان تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل را برای همه کاربران ایجاد کنند تا امکان اعمال تعرفه متفاوت فراهم شود.

عمیدیان بابیان این که ترافیک داخل، هر ترافیک با میزبانی داخلی است، افزود: سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت در مصوبه 248 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، باید شرایطی را فراهم کنند تا ترافیک داخلی شرکت مخابرات بصورت جدا از ترافیک بین‌الملل این شرکت در دسترس سایر اپراتورها قرار گیرد.

دبیر کمیسیون رگولاتوری همچنین از اصلاح مدل محاسبه مبالغ تسهیم درآمد دولت از درآمدهای ارایه خدمات ارزش افزوده از سوی دارندگان پروانه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات خبر داد.

عمیدیان ادامه داد: در صورتی که دارندگان پروانه ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، به نیابت از مشترکان برای خدمات ارزش افزوده مبالغی را از اعتبار آنان کم و یا در صورتحساب آنان درج کنند، تنها سهم اپراتور از این مبلغ، براساس قرارداد با درخواست‌کننده ارایه خدمت بعنوان درآمد اپراتور محسوب شده و حق‌السهم دولت نیز از این مبلغ دریافت می‌شود.

پیشتر معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تفکیک ترافیک اینترنت جهانی از اینترنت داخلی مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تا اول بهمن ماه خبر داده بود.

حسین فلاح جوشقانی با اشاره به مصوبه 237 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که کاهش قیمت ترافیک اینترنت را در پی داشته، اظهار داشته است:بر مبنای این مصوبه، شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت موظف شده اند برای محسوس شدن این کاهش قیمت، امکان تفکیک ترافیک داخلی را از خارجی فراهم کنند.

به گفته جوشقانی، در صورتی که ترافیک کاربر در داخل کشور باشد، سرویس با کیفیت تر و ارزان تری دریافت خواهد کرد.

پیشتر نیز محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات را دسترسی به محتوای داخلی با تعرفه پایین تر، امنیت بیشتر و سرعت بالاتر ارزیابی و اظهار کرد:شبکه ملی اطلاعات حریم خصوصی کاربران ایرانی را با توجه به این که اطلاعات شان داخل کشور است، به طور کامل حفظ می کند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسوول حفظ حریم خصوصی خواهد بود.

واعظی درباره تفاوت تعرفه دسترسی به محتوای داخلی (بر بستر شبکه ملی اطلاعات) و خارجی (اینترنت) گفت: از زمان راه اندازی فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، دو ماه به کلیه اپراتورهای ارتباطی زمان داده ایم تا تفکیک قیمت محتوای داخلی و خارجی را در سیستم های خود اعمال کنند.

وی افزود: اپراتورها برای انجام این کار نیازمند نصب تجهیزاتی هستند و بنا بر آخرین گزارش واصله، تاکنون هفت شرکت ترافیک داخلی را از خارجی تفکیک و تعرفه های هر بخش را اعلام کرده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.