افزایش 40 درصدی درآمدهای گمرک

افزایش 40 درصدی درآمدهای گمرک

چهارشنبه, دسامبر 28, 2016 - 13:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

افزایش درآمدهای گمرک ایران همچنان ادامه دارد و گمرک اعلام کرده است که درآمدهای این سازمان در ۹ ماهه سال جاری حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، با استقرار سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی که گمرک جمهوری اسلامی ایران از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ آن را در دستور کار خود قرار داد، تغییرات مثبتی در روند فعالیت‌های گمرکی اتفاق افتاد که به گفته مسئولان گمرکی این دستاوردها شامل کاهش زمان، کاهش هزینه، تبادل الکترونیک اطلاعات با سازمان‌های همجوار به منظور جلوگیری از جعل، افزایش کشفیات قاچاق و افزایش تمامی درآمدهای وصولی که شامل ۲۰ ردیف تعرفه است می‌شود.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۹۳، درآمدهای گمرکی افزایش بالغ بر ۵۸ درصدی داشته است و این در حالی است که ارزش ریالی واردات کالا در سال مذکور با رقم یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال نسبت به سال ۱۳۹۲ صرفا ۱۴.۷۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین نرخ برابری ارز در سال مورد بررسی از رقم ۲۸ هزار و ۳۸۰ ریال به رقم ۲۷ هزار و ۷۷۰ ریال با نرخ رشد ۱.۴ درصد تغییر یافته است؛ به عبارت دیگر با توجه به کاهش بسیار ناچیز در نرخ ارز، در واردات کالا شاهد افزایش واقعی حدود ۱۵ درصد بوده‌ایم که از دلایل آن می‌توان به واردات کالاهای گروه دهم و خودرو اشاره کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.