واکنش مثبت بازار نفت به تصمیم اوپک، ادامه دارد

وزیر نفت:

واکنش مثبت بازار نفت به تصمیم اوپک، ادامه دارد

چهارشنبه, فوریه 8, 2017 - 12:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نفت وضع پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: واکنش بازارهای جهانی نفت خام به تصمیم اعضای اوپک مثبت بوده است و این روند ادامه دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد، بیژن زنگنه پس از دیدار و مذاکرات هیات ایرانی و ونزوئلایی، افزود: دوستان ونزوئلایی ما هر چند وقت یکبار این ابتکار را دارند که برای تحکیم روابط سفرهایی در برنامه خود میگذارند.

وی ادامه داد: روابط تهران و کاراکاس چه در زمینه همکاری های 2 جانبه و چه در مسائل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) راهبردی است، سالهای بسیار طولانی است که تهران و کاراکاس مواضع مشترکی در اوپک دارند.

وزیر نفت اضافه کرد: در یک سال اخیر هم که فعالیت ها به تصمیم اوپک برای کاهش تولید منتهی شد، مواضع ایران و ونزوئلا بسیار نزدیک بود و ما بسیار از یکدیگر پشتیبانی کردیم.

زنگنه با بیان این که نگاه ما به ونزوئلا نه تنها به عنوان یک دوست، بلکه شریکی راهبردی است، بیان داشت: ما به وزیر نفت جدید ونزوئلا، خوشامد گفتیم، ونزوئلا همیشه عضو فعال و صاحب ابتکاری در اوپک است و ما از مواضع این کشور در این سازمان حمایت میکنیم.

وی اضافه کرد: واکنش بازار به تصمیم اوپک، مثبت بوده است و این روند ادامه دارد، پایبندی، سبب ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و همچنین کاهش سطح ذخیره سازی ‌های نفت خام می شود.

وزیر نفت با بیان این که وضع پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید بسیار خوب است، گفت: کشورهای غیرعضو اوپک هم کاهش تولید خود را آغاز کرده اند و قول دادند به سرعت تولید خود را به ارقام تعیین شده برسانند.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.