مسکن اجتماعی در حد طرح و پیشنهاد است

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن :

مسکن اجتماعی در حد طرح و پیشنهاد است

چهارشنبه, فوریه 8, 2017 - 12:41 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی هنوز به قانون و دستورالعمل و مصوبه تبدیل نشده است و در حد طرح و پیشنهاد است گفت: دولت نباید در ساخت و ساز مسکن به شکل انبوه در شهرهای جدید ورود کند.

به گزارش دیوان اقتصاد،حمیدرضا عظیمیان در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سؤال که مسکن اجتماعی بارها از سوی دولت به عنوان طرح جایگزین مطرح شده است آیا این طرح در این دولت آغاز خواهد شد، گفت: طرح مسکن اجتماعی هنوز به قانون و دستورالعمل و مصوبه تبدیل نشده است و در حد طرح و پیشنهاد است.

وی افزود: هنوز کلید مسکن اجتماعی زده نشده است.

عظیمیان در پاسخ به این سؤال که دولت یازدهم در حال پایان است، آیا مسکن اجتماعی قرار نیست آغاز شود، گفت:وقتی مسکن مهر به جمع‌بندی رسید و به پایان برسد این طرح آغاز می شود. تلاش ما این است که باقیمانده مسکن مهر به پایان برسد تا پس از آن مسکن اجتماعی آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که نظر شما در مورد ورود دولت در ساخت و ساز انبوه در شهرهای جدید چیست، گفت: دولت نباید در ساخت و ساز مسکن به شکل انبوه در شهرهای جدید ورود کند.

عظیمیان در پاسخ به این سؤال که همین الان هم دولت در ساخت و ساز شهرهای جدید ورود کرده است، گفت: دولت به صورت مشارکتی در شهرهای جدید ورود کرده است، زمین می‌دهد و انبوه‌سازان می‌سازند، اما فعل ساخت و ساز را نباید دولت انجام دهد.

وی تاکید کرد: پس چه اشکالی دارد که ما زمین بدهیم و انبوه‌سازان مانند مسکن مهر به ساخت مسکن اقدام کنند.

عظیمیان ادامه داد: ما مخالف ساخت و ساز انبوه توسط دولت و پروژه‌هایی مثل مسکن مهر هستیم.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: دولت همواره باید نظاره‌گر و برنامه‌ریز و مدافع حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده باشد و ساخت و ساز را باید مردم و بخش خصوصی انجام دهند.

عظیمیان اضافه کرد:دولت یک بار در پروژه مسکن مهر ورود کرد که آن هم اشتباه بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.