اجرای طرح رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان ۹۶

اجرای طرح رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان ۹۶

چهارشنبه, فوریه 8, 2017 - 13:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با اشاره اجرای طرح رتبه‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری با هدف ارتقای خدمات‌دهی از تابستان سال آینده، گفت:‌ در این طرح نرخ بلیت قطارها با کیفیت خدمات‌دهی ارتباط مستقیمی دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، علی کاظمی‌منش درباره جدیدترین وضعیت رتبه‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری اظهار کرد:‌ هم‌اکنون یک مشاور طرح رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی را با همکاری شرکت‌ها در دست اقدام دارد که قرار است فروردین ماه سال آینده آنرا تحویل راه آهن دهد.

وی تصریح کرد:‌ از تابستان سال آینده نظام رتبه‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری پیاده شده و نرخ بلیت قطار با موضوع کیفیت خدمات ارائه شده ارتباط خواهد داشت.

وی با بیان این‌‌که نتایج رتبه‌بندی شرکت‌ها برای اطلاع مردم در جهت خرید بلیت‌های قطار در سایت راه‌آهن به آدرس www.rai.ir بارگذاری می‌شود، افزود:‌رتبه‌بندی در نهایت منجر به ایجاد رقابت بین شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری و افزایش کیفیت خدمات‌دهی می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با قیمت بلیت قطارهای نوروزی اظهار کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی هیچ درخواستی برای افزایش قیمت بلیت نداشته‌اند و نرخ بلیت‌‌ها در نوروز 96 گران نمی‌شود.

کاظمی‌منش با اشاره به این‌که سامانه 0215149 اطلاع‌رسانی راه‌آهن برای رسیدگی به شکایات مسافران در نظر گرفته شده است، گفت:‌ این سامانه به‌صورت اتوماتیک شکایت مطرح شده مسافران را ثبت کرده و شرکت‌های حمل‌ونقلی موظفند به آنها رسیدگی کنند،‌ راه‌آةن نیز به عنوان حاکمیت بر روند پاسخگویی نظارت دارد.

وی  همچنین با اشاره به راه‌اندازی قطار مسافری مشهد-نخجوان افزود:‌بلیت این قطار 130 هزار تومان است و مسیر مشهد-نخجوان را در مدت 30 ساعت سیر می‌کند.

به گفته وی، قطار و مهمانداران این مسیر ریلی متعلق به کشور آذربایجان است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.