شاخص بورس ۱۳ هزار واحد کاهش یافت

شاخص بورس ۱۳ هزار واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) با ۱۳ هزار و ۱۶۶ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۴ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش دیوان اقتصاد، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۶۰۷ واحد کاهش به ۴۷۴ هزار و ۷۸۱ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۷۳۲ واحد افت به ۲۸۱ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۵۶۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین بانک سینا (وسینا) با ۱۲۶ واحد، بیمه دانا (دانا) با ۶۹ واحد، بیمه اتکایی امین (اتکام) با ۵۲ واحد، صنایع سیمان دشتستان (سدشت) با ۴۵ واحد و مس شهید باهنر (فباهنر) با ۴۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۰۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۱۹۷ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۸۷۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۴۳ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۱۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۹۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، صنایع آذرآب (فاذر)، پالایش نفت تهران (شتران)، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۰۴ میلیون و ۲۹۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱۶ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۴۴۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۹۵ هزار و ۶۷۰ نوبت بود.

آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) و توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پخش البرز (پخش)، پویا زرکان آق دره (فزر)، اعتباری ملل (وملل) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.