سودجویی برخی دفاتر ارائه دهنده سیمکارت از مردم

سودجویی برخی دفاتر ارائه دهنده سیمکارت از مردم

یک‌شنبه, فوریه 12, 2017 - 18:54 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

شاید در این دوره دیگر کم تر کسی در فکر سواستفاده از طریق دفاتر ارائه دهنده سیمکارت باشد اما باز هم هستند افراد یا گروه هایی که برای رسیدن به اهداف سودجویانه خود، نسبت به ارائه سیمکارت از طریق این دفاتر اقدام می کنند. البته فروش سیمکارت به تنهایی شاید اقدام نامطلوبی نباشد اما مشکل زمانی به وجود می آید که سیمکارت با شماره دلخواه این دفاتر به مشتری فروخته می شود و نه آن شماره ای که از طریق تلفنی به مشترک اعلام می شود!

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اقتصاد تهران،در واقع شیوه فروش سیمکارت مملو از دروغ هایی است که اپراتورهای این دفاتر به مشترکان اعلام می کنند به طوری که بارزترین دروغی که به مشترک می گویند این است که شماره شما تنها با تغییر پیش شماره به شما تحویل داده می شود در حالی که اصل ماجرا این نیست و تنها شاید ۴ شماره آخر آن یا تنها چند شماره آن با شماره مشترک تطابق داشته دارد. وعده های دروغین این دفاتر تنها در ازای چند ده هزار تومان ناقابل است ولی به محض آن که مشتری سیمکارت را تحویل گرفته و سیمکارت را فعال می کند متوجه می شود که شماره ای که از طریق تلفن به وی اعلام شده با شماره ای که قرار بوده به وی تحویل داده شود مغایرت دارد!

چندی پیش از یکی از دفاتر ارائه دهنده سیمکارت با فردی تماس گرفته و می گوید که همانند شماره تلفن شما تنها با پیش شماره ۰۹۹۰ برای شما ارسال می شود. وقتی فرد متقاضی که سیمکارت را طریق پیک رایگان دریافت می کند متوجه مغایرت می شود از پذیرش آن خودداری کرده و پس از اعلام این قضیه از طریق پیک به مسوول مربوطه، فردی بلافاصله از طرف آن دفتر با مشترک تماس گرفته و عنوان می کند که کد این مرکز که ۶۵۸ است و بلافاصله با برقراری نخستین تماس، سه رقم نخستی که متعلق به خود شماست بر روی گوشی مخاطب نقش می بندد در حالی که این وعده ها، دروغی بیش نیست به طوری که پس از فعال شدن سیمکارت، مشترک متوجه مغایرت ها شده و این در حالی است که دروغ های دیگری نیز عنوان می شود نظیر این که سیمکارت قابلیت تبدیل شدن به دو حالت دائمی و اعتباری داشته و همچنین دارای اعتبار رایگان و نیز اینترنت ۴G برای چندین ماه است و جالب تر آن که در صورتی که فرد از پذیرش سیمکارت هنگام تحویل آن، خودداری می کند عنوان می کنند که هزینه عودت سیمکارت بر روی قبض تلفن همراه شما افزوده خواهد شد!!

این فرد عنوان می کند که در مراجعه به بخش بازرسی همراه اول، در ابتدا با عزم جدی این مرکز برای ردگیری این مرکز ارائه دهنده سیمکارت مواجه می شود اما پس از چند روز از این مرکز تماس گرفته شده و گفته می شود که چنین مرکزی جزو نمایندگی های همراه اول نیست.

حال سوال اینجاست که چطور فرد یا گروهی و با چه مجوزی می توانند تعداد زیادی سیمکارت از همراه اول دریافت کرده و با سو استفاده از نام این شرکت معتبر نسبت به فروش سیمکارت با شماره های دلخواه و دروغین خود اقدام کنند؟

چطور شرکت همراه اول نمی داند که این سیمکارت ها از چه طریقی به این گروه ها اعطا می شود؟

چطور همراه اول و سایر شرکت ها حتی برای اعاده حیثیت خود هم که شده بازرسان خود را به این دفاتر اعزام نمی کند تا آن ها نتوانند از سو استفاده نام اپراتورهای ارائه دهنده سیمکارت جلوگیری کنند؟

و نکته جالب تر آن که در پیگیری های به عمل آمده مشخص می شود که در اینگونه مراکز تنها عده ای بازاریاب که توسط یک سرگروه آموزش -دروغ دیدن- دیده اند نسبت به تماس تلفنی با مردم اقدام می کنند و هیچ کدام از این بازاریاب ها حتی نام رییس مرکز و مسوول آنجا و حتی نام سایر همکاران خود را نیز نمی دادند!

گفتنی است مدارکی از این دفتر قلابی ارائه دهنده سیمکارت در اختیار پایگاه خبری اقتصادتهران موجود است و این پایگاه خبری امیدوار است با پیگیری های انجام شده بتواند از سواستفاده این دفاتر جلوگیری کند تا اعتماد مردم از این طریق از بین نرفته و مردم نسبت به برخی اپراتورهای تلفن همراه و خدمات پشتیبانی آن ها بدبین نشوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.