جلسه برخط رئیس پژوهشكده بیمه با رئیس انجمن بیمه عمر اندونزی

جلسه برخط رئیس پژوهشكده بیمه با رئیس انجمن بیمه عمر اندونزی

محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه طی جلسه برخط با رئیس انجمن بیمه عمر اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، این نشست روز سه‌شنبه 17 مرداد ۱۴۰۲ با حضور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، محمد آریامنش معاون پژوهشی و مهدی ریاحی‌فر رئیس اداره آموزش و پژوهش، میترا قنبرزاده مدیر گروه پژوهشی بیمه‌های اشخاص، شاهین طیار رئیس دفتر حوزه ریاست پژوهشکده بیمه و پاک توگار رئیس انجمن بیمه عمر اندونزی به صورت برخط برگزار شد.

در بخش ابتدایی جلسه عسگری ضمن معرفی پژوهشکده بیمه و بخش‌های مختلف علمی و اجرایی آن، به ضریب نفوذ پایین بیمه عمر در ایران اشاره کرد و افزود، با توجه به فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه انجمن بیمه عمر اندونزی در حوزه تکافل، علاوه بر توسعه کسب‌و‌کار بیمه عمر در ایران، برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای بیمه عمر در ایران نیز می‌تواند از زمینه‌های همکاری انجمن با پژوهشکده بیمه باشد.

عسگری با اشاره به راه‌اندازی کارگروه ریسک پژوهشکده بیمه و تاسیس آزمایشگاه ریسک در آینده نزدیک به حاکمیت فناوری در شرکت‌های بیمه و تکافل کشور اندونزی اشاره کرد و افزود، تجربیات و دستورالعمل‌های موجود در زمینه بیمه‌های عمر در اندونزی در راستای ارائه محصولات بیمه عمر و تکافل خانواده توسط پژوهشکده بیمه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین کشور اندونزی از کتب ارزشمندی در زمینه بیمه عمر برخوردار است و پژوهشکده بیمه می‌تواند این منابع علمی غنی را در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه عمر در ایران مورد بهره برداری قرار دهد.

در ادامه پاک توگار رئیس انجمن بیمه عمر اندونزی، به معرفی این انجمن پرداخت و گفت، در کشور اندونزی سه انجمن شامل انجمن بیمه عمر، انجمن بیمه عمومی و انجمن شریعت در کنار 58 شرکت بیمه عمر تحت نظارت آژانس خدمات مالی[1] (FSA) فعالیت می‌نمایند. این انجمن همچنین عضو فدراسیون جهانی انجمن‌های بیمه[2] (GFIA) است و در اندونزی برخی شرکت‌ها به صورت تخصصی در زمینه پرداخت خسارت فعالیت دارند.

پاک توگار با اشاره به اشتغال نزدیک به 100 نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت‌های بیمه عمر و غیر عمر در این کشور و برخورداری این انجمن از دو نوع کد اخلاقی برای شرکت‌ها و نمایندگی‌های بیمه، از برگزاری رویداد علمی انجمن بیمه عمر اندونزی با حضور تعداد زیادی از مقررات‌گذاران آسیایی در دسامبر 2023 و همزمان با برگزاری همایش بیمه و توسعه در آذر ماه 1402خبر داد.

رئیس انجمن بیمه عمر اندونزی در پایان سخنان خود، آمادگی کامل این انجمن را برای انعقاد تفاهم‌نامه و هر گونه همکاری با پژوهشکده بیمه به‌ویژه در زمینه پژوهش، اعلام کرد.

در بخش پایانی این دیدار، رئیس پژوهشکده ضمن دعوت از رئیس و مدیران ارشد انجمن بیمه عمر اندونزی برای حضور در همایش بیمه و توسعه سال جاری، به تخصص اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه در زمینه آمار اقتصاد و ریاضی اشاره کرد و خواستار انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک با انجمن بیمه عمر اندونزی شد. انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، طراحی و برگزاری وبینارهای تخصصی در زمینه بیمه و تکافل، برگزاری دوره‌های آموزشی بیمه عمر و تکافل خانواده در ایران و اندونزی، انتشار اسناد علمی مشترک و استفاده از کدهای اخلاقی اندونزی در حوزه حاکمیت شرکتی در صنعت بیمه ایران، نیز به عنوان دیگر زمینه‌های همکاری میان دو مجموعه در این نشست مطرح گردید.

عسکری با اشاره به حضور رئیس جمهور ایران در اندونزی و دیدار با مقامات این کشور، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک و با حضور نمایندگان پژوهشکده بیمه در جاکارتا، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و انجمن  بیمه عمر اندونزی منعقد و همکاری‌های دوجانبه دو مجموعه آغاز گردد.

گفتنی است انجمن بیمه عمر اندونزی، پیش از راه‌اندازی، بخشی از شورای بیمه اندونزی (DAI)[3] بود که تمامی شرکت‌های بیمه از جمله عمومی، عمر، اجتماعی، اتکائی در آن شرکت داشته‌اند. درنهایت، طی نشست سالانه این شورا در ۲۳ ژانویه ۲۰۰۲، انجمن بیمه عمر اندونزی (AAJI)[4] طی تأیید رسمی، راه‌اندازی شد. اعضای این انجمن را ۶۱ شرکت بیمه عمر و ۶ شرکت بیمه اتکائی از جمله شرکت‌های ملی و چندملیتی حاضر در اندونزی تشکیل می‌دهند.

هدف اصلی این انجمن، ایجاد بستری مناسب برای شرکت‌های بیمه و اتکائی عمر اندونزی به منظور ایجاد، حفظ و تقویت همکاری‌های مفید متقابل جهت توسعه کسب و کار بیمه عمر در این کشور است. این انجمن همواره با سیاست‌گذاران بخش مالی و بانکداری اندونزی شراکت داشته است و هدف دیگر آن، افزایش حرفه‌ای‌گری در میان بازیگران بیمه عمر در اندونزی و نیز هماهنگی با دولت به منظور تقویت و نظارت بر فعالیت‌های کسب و کار بیمه و اتکائی عمر است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.