پرداخت بیش از 99درصد قبض های تلفن بصورت غیرحضوری در سال جاری

پرداخت بیش از 99درصد قبض های تلفن بصورت غیرحضوری در سال جاری

چهارشنبه, مارس 8, 2017 - 09:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: امسال بیش از 99 درصد قبض های تلفن بصورت غیرحضوری پرداخت شد که نشانگر موفقیت طرح حذف قبض های کاغذی است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، وحید صدوقی در مراسم رونمایی از باغ مشترکان همراه اول افزود:هفت استان گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان درماه گذشته موفق به حذف قبض های کاغذی خود شده اند.
صدوقی اضافه کرد: بیش از 99 درصد قبض های تلفن همراه و ثابت تا سال 87 بصورت حضوری پرداخت شد و از آن سال فرهنگ سازی شروع شد که در آن سال برای کسانی که قبض خود را غیرحضوری پرداخت کردند، جوایزی اختصاص یافت و استان خراسان جنوبی برخلاف پیش بینی ها موفق ترین عملکرد را در این زمینه داشت.
مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه با اجرای طرح حذف قبض کاغذی از قطع حدود 15 هزار درخت جلوگیری شده است، اضافه کرد: موضوع مزبور فقط برای مشترکان دائمی است با فرهنگ سازی صورت گرفته، اکنون حدود 80 درصد مشترکان اعتباری ما دیگر از کارت شارژ استفاده نکرده و سیستم کارت خود را بصورت غیرحضوری یعنی الکترونیک شارژ می کنند.
صدوقی اظهار امیدواری کرد: نوسازی کامل شبکه همراه اول و ارائه خدمات «دولت همراه»، بزودی اکثر مردم دیگر نیازی به حضور در مراکز اداری برای دریافت خدمات نداشته باشند.
براساس این گزارش، عادل جلیلی رییس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور نیز طرح های مسؤولانه همراه اول در حفظ طبیعت را خاطرنشان کرد و گفت : ضمن قدردانی به دلیل حذف قبض کاغذی و حمایت های اپراتور اول از حفظ محیط زیست، قطعه ای در باغ گیاه شناسی به نام مشترکان همراه اول نامگذاری شده است.
وی گفت: ایران در بین غنی ترین کشورها از نظر گونه های گیاهی جای دارد و حدود هشت هزار گونه گیاهی در ایران موجود است که حدود دو هزار و 500 گونه آن انحصاری بوده که مختص ایران است و وظیفه داریم در حفظ این گونه ها تلاش کنیم.
جلیلی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته بخش های دولتی و خصوصی از اینگونه ذخایر طبیعی حمایت می کنند، تصریح کرد: خوشبختانه طی دو سال گذشته همراه اول کمک زیادی به ما کرد و در این امر پیشرو بوده است و به همین سبب توانسته به وظیفه ملی خود عمل کند.
همزمان با هفته منابع طبیعی طی مراسمی با حضور مدیران همراه اول و مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، به پاس همراهی با طبیعت و صادر نکردن قبض کاغذی، از قطعه مشترکان همراه اول در باغ ملی گیاه شناسی رونمایی شد.
در این مراسم، تفاهم نامه همکاری بین اپراتور اول و مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشورامضاء شد.
بر اساس این تفاهم نامه، همراه اول در راستای اهداف مسؤولیت های اجتماعی خود و به منظور حمایت و مشارکت در حفاظت از گونه های گیاهی کشور و احترام به طبیعت به ترغیب مشتریان جهت حذف قبض کاغذی خود می کند تا از این طریق مانع قطع درختان و گونه های گیاهی شود.
بر اساس تفاهم صورت گرفته، قطعه ای به نام همراه اول به مساحتی بالغ بر 100 متر مربع جهت طراحی فضای باغ و کاشت نمادین درخت در نظر گرفته می شود. همچنین حداقل 100 گونه گیاهی انحصاری و در معرض خظر انقراض با حمایت همراه اول در محل باغ گیاه شناسی ملی ایران نگهداری می شود.
از سوی دیگر مقرر شد حداقل 1000 اصله درخت در فضاهای در اختیار مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع قرار گیرد. همچنین تفاهم شد در قبال فعالیت های پیش بینی شده، حمایت مالی توسط همراه اول از مؤسسه صورت پذیرد.
تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی، اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وجود 151 میلیون و 880 هزار و 605 سیم کارت واگذار شده در کشور حکایت دارد که از این تعداد 71 میلیون و 360 هزار و 365 سیم کارت غیرفعال است.
بررسی آمار دفتر بررسی های فنی، اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات نشان می دهد در مجموع تعداد 80 میلیون و 520هزار و 249 سیم کارت تا آخر آذر ماه امسال فعال بوده اند.
براساس این گزارش، ضریب نفوذ تلفن همراه تا آخر آذرماه امسال به 101 و پنج صدم درصد (101.05 درصد) رسیده است.
دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهریور ماه امسال تعداد سیم کارت های واگذار شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور را 150 میلیون و 365 هزار و 551 سیم کارت اعلام کرده بود.
بر اساس این گزارش تعداد 78 میلیون و 668 هزار و 33 سیم کارت از مجموع سیم کارت های واگذارشده در بازه زمانی مذکور فعال بوده اند و ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه امسال 98.72 درصد اعلام شده بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.