بیمه یک نعمت برای کشور محسوب می‌شود 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بیمه یک نعمت برای کشور محسوب می‌شود 

امام جمعه قم در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه، نقش حمایتی بیمه در هنگام حوادث را تحسین کرد. 

به گزارش دیوان اقتصاد،ه حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این نشست، ضمن قدردانی از توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی صنعت بیمه گفت: بیمه یک نعمت برای کشور محسوب می‌شود که خوشبختانه توانسته با گسترش چتر حمایتی خود به مردم خدمت بزرگی کند و باید با فرهنگسازی بیشتر، آن دسته از افرادی که هنوز بیمه ندارند را با مزایای بیمه آشنا کند.

وی افزایش تعداد شرکت های بیمه را نور امیدی برای کشور دانست و گفت: با داشتن بیمه مردم با آرامش و اطمینان به فعالیتهای خود می پردازند.

امام جمعه قم وظیفه اصلی شرکت های بیمه را ایجاد اطمینان و امنیت خاطر برای مردم دانست و افزود: نحوه رفتار بیمه گران در هنگام پرداخت خسارت برای تمدید بیمه نامه ها از سوی مردم بسیار مهم است و شرکت های بیمه باید با دلسوزی و محبت با زیاندیدگان برخورد کنند به گونه ای که اگر حق بیمه هم افزایش یافت مجدد بیمه نامه های خود را تمدید کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش نظارتی بیمه مرکزی گفت: نظارت قوی نهاد ناظر دستگاه های مختلف به اعتماد مردم کمک می کند، نباید بگذارید اعتماد مردم به صنعت بیمه و خدمات خوب آن از بین برود. نظارت مستمر شما بر عملکرد شرکت های بیمه به ویژه هنگام پرداخت خسارت بهترین تبلیغ برای صنعت بیمه است. 

وی حضور کارشناسان شرکت های بیمه در چادر زیان دیدگان سیل و زلزله های اخیر را کاری ارزشمند دانست و گفت: اهدای چک خسارت در آن شرایط سخت برای زیاندیدگان بسیار شیرین بوده و این پیام را به بیمه شده می‌دهد که به پاس اعتماد شما به صنعت بیمه، ما نیز رسالت خود را در این شرایط سخت به بهترین شیوه انجام می دهیم و حامی شما هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری بهترین اطلاع رسانی را عملکرد خوب و صادقانه دانست و گفت: اگر شرکت های بیمه در حوزه مشتری مداری سرمایه گذاری کنند، قطعا افراد بیشتری متقاضی استفاده از خدمات بیمه می شوند.

وی همچنین در خصوص روند تاسیس شرکت های بیمه جدید از سکاندار صنعت بیمه خواست قبل از ارائه مجوز، توانمندی و سلامت کاری مدیران آن شرکت را بررسی کند و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در ابتدای کار مجوز یک ساله اعطا کنند تا خدای نکرده به اعتماد مردم از صنعت بیمه خدشه وارد نشود.

وی در پایان گفت: رزمنده فقط رزمندگان خط مقدم جنگ و دشمن نیستند بلکه کسانی که بسیجی وار با وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری به هموطنان خود خدمت می‌کند نیز در زمره رزمندگان واقعی قرار دارند.

شایان ذکر است در این دیدار قائم مقام بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی و مدیرعامل بیمه سینا رئیس کل بیمه مرکزی را همراهی کردند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.