دغدغه اصلی بیمه مركزی، فرهنگسازی است

رئیس کل بیمه مرکزی:

دغدغه اصلی بیمه مركزی، فرهنگسازی است

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به جایگاه ویژه مدرسین حوزه های علمیه در میان مردم، خواهان همراهی آنان در پویش ترویج فرهنگ بیمه شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در این دیدار فرهنگسازی را از اولویت های اصلی بیمه مرکزی اعلام کرد و گفت: هدف صنعت بیمه حمایت از هموطنان در هنگام بروز حوادث است و اگر ما بتوانیم با فرهنگسازی، بیمه را به یکی از نیازها و دغدغه های اصلی مردم تبدیل کنیم، رسالت واقعی خود را انجام داده ایم.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین با اشاره به نزدیکی سالگرد حادثه دلخراش پلاسکو گفت: در زمان بروز این حادثه بسیاری از مردم و کسبه احساس خطر کردند و تمایل به خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی در آن دوران افزایش یافت اما به مرور زمان مجدد بیمه آتش سوزی به دست فراموشی سپرده شد به گونه ای که طبق آمار در حال حاضر فقط ۶ درصد منازل مسکونی تحت پوشش بیمه آتش سوزی هستند.

وی در ادامه از بیمه شخص ثالث که اجباری بوده و بیمه درمان تکمیلی به عنوان مردمی ترین بیمه نامه ها یاد کرد و گفت: این نشان می‌دهد هموطنان و صاحبان حرف و بنگاه های اقتصادی از مزایای سایر بیمه نامه ها کمتر اطلاع دارند و باید با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی، سایر بیمه نامه ها نیز به مردم معرفی شود.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به جایگاه ویژه مدرسین حوزه های علمیه در میان مردم، خواهان همراهی آنان در پویش ترویج فرهنگ بیمه شد.

استادهاشمی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر مستقیم تحریم ها بر صنعت بیمه گفت: خوشبختانه صنعت بیمه با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و تقویت بخش اتکایی خود توانست، تمام ریسک های صنایع بزرگ همچون پتروشیمی ها و ... را در داخل کشور بیمه کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر نقش‌ حمایتی صنعت بیمه در هنگام بروز حوادث طبیعی گفت: شرکت های بیمه در سال‌ های اخیر با تمام توان در   زمان حادثه حضور داشتند و با پرداخت خسارت به زیان دیدگانی که دارای بیمه نامه بودند در کمترین زمان ممکن و در محل وقوع حادثه موجبات آرامش و رضایت بیمه گذاران را فراهم کردند و خاطره خوبی برای آنها از بیمه ایجاد کردند.

وی افزود: پویش ترویج فرهنگ بیمه نیازمند همراهی همه ارگان و نهادهای موثر کشور است تا بتوانیم از تألمات روحی هموطنان عزیز در هنگام حوادث بکاهیم و شرایط مناسبی را برای زندگی آنها پس از حوادث را فراهم کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین از صنعت بیمه به عنوان صنعت کارآفرین یاد کرد و گفت: این صنعت نه تنها از بودجه دولت استفاده نمی کند بلکه با ایجاد فضای کار برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر توانسته گام موثری در راستای ایجاد اشتغال بر دارد.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.