ضوابط جدید برای برخورداری صادرکنندگان از معافیت مالیاتی

ضوابط جدید برای برخورداری صادرکنندگان از معافیت مالیاتی

کارگروه بازگشت ارز صادرات ضوابط جدیدی برای برخورداری صادرکنندگان از محل ورود موقت کالا از معافیت‌های مالیاتی اعلام کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، بر این اساس برای عدم قصور صادرکنندگان از محل ورود موقت در ایفای تعدات ارزی برای بهره مندی از معافیت مالیاتی مقرر شد درخواست متقاضیانی که ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغیه این مصوبه در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت ثبت و جهت بررسی زمان تحویل مستندات در تاریخ‌های اولیه به گمرک ایران ارسال شود تا چنانچه مغایرتی در تاریخ مستندات ارایه شده با تاریخ اولیه وجود داشته باشد، گمرک نسبت به بررسی و اعلام آن ظرف مدت ۱۰ روز کاری به سازمان توسعه تجارت اقدام کند.

همچنین با توجه به موضوع بند (ک) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبنی بر میزان تعهدات ارزی صادرات فرش دستباف و صنایع دستی به ارزش مواد اولیه مصرف شده، بانک مرکزی موظف است تعهدات ارزی حاصل از صادرات کالاهای مذکور را به میزان ارزش مواد اولیه اعلامی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه متولی تولید و صادرات اعمال کند. قانون یاد شده صرفا مشمول پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۲ است.

بر اساس درخواست وزارت جهاد کشاورزی نیز مهلت برگشت ارز پروانه‌های صادراتی ایجاد شده از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ (تعرفه‌های کالایی سیب زمینی سیب و پرتقال) از چهار ماه به هشت ماه افزایش یافت و ضروری است وزارت جهاد کشاورزی تعرفه های یاد شده را به بانک مرکزی اعلام کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.