درخواست فولاد مبارکه برای اتخاذ تصمیمات جدید درخصوص مدیریت بازار محصولات فولادی

درخواست فولاد مبارکه برای اتخاذ تصمیمات جدید درخصوص مدیریت بازار محصولات فولادی

در روزهای اخیر علیرغم عرضه حداکثری محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا، التهاب زیادی در بازار آزاد محصولات فولادی مشاهده می‌شود که این التهاب ضمن آنکه از انتظارات تورمی فعالان بازار ناشی می‌شود حاصل تاخیر در اتخاذ تصمیمات حیاتی توسط سازمانها و نهادهای مرتبط با موضوع است.

به گزارش دیوان اقتصاد، رضا حیدری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در گفت‌وگو با ایراسین تداوم و ثبات در عرضه‌های هفتگی و ماهیانه فولاد مبارکه در بورس کالا را علیرغم محدودیت‌های انرژی در سال جاری قابل توجه دانست. وی در این زمینه گفت: از تکالیف محوله به فولاد مبارکه، رعایت کف عرضه در بورس کالا در کنار تأمین ورق پروژه‌های انتقال آب بوده است که این مهم حاصل تلاش و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در فولاد مبارکه بوده است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه از شکاف ایجاد شده بین قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت همان محصولات در بازار آزاد اظهار نگرانی کرد و این موضوع را باعث ایجاد فضای سوداگری دانست. وی در این رابطه گفت: از چند ماه قبل شرکت فولاد مبارکه با پیش بینی این موضوع راهکارهایی برای مدیریت بازار به سازمان‌ها و نهادهای متولی ارائه کرده بود که اجرایی نشد ولی بازهم علیرغم تأخیر در اجرای این راهکارها، بر اجرای فوری آنها تاکید می‌کنیم.

وی نخستین اقدام اساسی در این رابطه را فعال سازی همه ظرفیت‌های خاموش تولید ورق گرم و سرد دانست و اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای فعال کردن این واحدهای تولیدی را تکرار کرد.

وی ضریب بهره برداری پایین برخی واحدهای تولید ورق گرم را در این شرایط ملتهب، تعجب آور و خسارت آور برشمرد، وی همچنین عدم ایجاد تکلیف برای واحدهای تولیدی به عرضه محصولات در بورس کالا را عامل دیگری در التهاب بازار دانست.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در ادامه گفت: شیوه فعلی تعیین قیمت پایه برای ورق گرم دیگر کارایی ندارد و ضرورت دارد به قید فوریت این قیمت پایه اصلاح گردد، شرکت فولاد مبارکه پیشنهاد مؤثری برای اصلاح قیمت پایه ورق گرم تهیه کرده است که آمادگی دارد آن را ارائه کند.

حیدری با اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای واردات هدفمند ورق گرم به کشور گفت: گزارشات منتشر شده برای واردات ده ماهه مقاطع فولادی از رشد چشمگیر واردات در سال‌جاری خبر می‌دهد، انتظار این بود که این واردات کمکی به کنترل قیمت‌ها در بازار داشته باشد که در عمل این اتفاق نیفتاده است لذا درخواست فولاد مبارکه بر این است که پس از این در ثبت سفارش‌ها دقت بیشتری بر محل مصرف این محصولات وارداتی وجود داشته باشد، در حال حاضر با توجه به تنش‌های آبی موجود در کشور اولویت برای واردات ورق‌های مورد نیاز پروژه‌های انتقال آب است که به این شیوه، هم اجرای پروژه‌های انتقال آب سرعت گیرد و هم فشار بر خطوط تولید فولاد مبارکه کاهش می‌یابد و تولید برای عرضه به سایر مصرف کنندگان افزایش می‌یابد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولادمبارکه در پایان به سهامداران مژده داد در روزهای منتهی به سال ۱۴۰۲ اخبار خوشی از درآمدهای حاصل از فروش داخلی و صادرات فولاد مبارکه منتشر خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.