۲۸ هزار کارگر در شهرک‌های صنعتی به اشتغال بازگشتند

با احیای ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد؛

۲۸ هزار کارگر در شهرک‌های صنعتی به اشتغال بازگشتند

با راه‌اندازی مجدد هزار و ۴۴۰ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی، ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر به اشتغال بازگشتند.

به گزارش دیوان اقتصاد، رفع موانع تولید و احیای واحدهای صنعتی و تولیدی در دولت سیزدهم منجر به احیا و استقرار واحدهای اقتصادی شد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در دولت سیزدهم اقدامات و فعالیت های گسترده ای در حوزه شهرک سازی و احیا و استقرار واحدهای صنعتی انجام داده است.

از مهمترین این اقدامات بهره‌برداری از چهار شهرک و ناحیه صنعتی به‌ مساحت هزار و ۷۷۵ هکتار، صدور ۲ مجوز تاسیس و ۲ پروانه بهره برداری برای شهرک های صنعتی غیردولتی و افزایش تعداد جوازهای صادره به ۴۵ و پروانه‌های بهره‌برداری به ۶۵ شهرک صنعتی غیردولتی است.

همچنین این سازمان در راستای تامین زیرساخت ها و رفع نیاز شهرک های صنعتی در دولت سیزدهم اقدام به ایجاد ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی و انجام مطالعات مربوطه و تصویب آن در مراجع ذیربط، تامین ۱۵۲ لیتر بر ثانیه آب و انتقال ۴۰۰ مترمکعب پساب شهری به شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تامین ۲۸۶ مگاوات برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مشارکت با وزارت نیرو برای احداث ۹۵ پست برق کرد.

در حوزه رسیدگی به نیازهای واحدهای صنعتی، احداث و بهره برداری از ۸ تصفیه خانه فاضلاب و اتصال ۸۸۰ واحد صنعتی به تصفیه‌خانه فاضلاب و افزایش واحدهای صنعتی متصل به بیش از ۳۰ هزار واحد و پیگیری و برنامه‌ریزی برای احداث و بهره‌بردای از سیستم بازچرخانی سه هزار مترمکعب پساب صنعتی داخل شهرکهای صنعتی صورت گرفت.

۲۸ هزار کارگر در شهرک‌های صنعتی به اشتغال بازگشتند

استقرار هشت هزار و ۷۹ واحد صنعتی

فرشاد مقیمی رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت:انعقاد سه هزار و ۶۰۰ قرارداد واگذاری حق بهره برداری زمین به مساحت هزار و ۱۴۰ هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و افزایش آن به بیش از ۱۰۵ هزار قرارداد در سال ۱۴۰۲ رقم خورد.

وی از صادرات ۳.۵ میلیارد دلار کالا از سوی واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: این صادرات توسط بیش از هزار واحد صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی صورت گفت.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از ۲ هزار و ۲۹۰ طرح صنعتی با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر و افزایش واحدهای بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر رسید.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از استقرار هشت هزار و ۷۹ واحد صنعتی با اشتغال ۱۷۰ هزار و ۴۴۹ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی خبر داد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد هزار و۴۴۰ واحد صنعتی راکد گفت: ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر به اشتغال بازگشتند.

مقیمی تاکید کرد: افزایش ظرفیت تولید در ۲ هزا رو ۷۵۵ واحد فعال و ایجاد اشتغال برای ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر نیز در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت.

وی با اشاره به شناسایی ۴۱۶ نیاز فنآورانه واحدهای صنعتی گفت: این نیازها در جهت رفع ۹۹ نیاز با استفاده از ظرفیت فن بازارهای منطقه‌ای و مشاوران توسعه فناوری صورت گرفت.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان داشت: شناسایی ۳۴۲ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان و تبدیل ۱۶۱ واحد صنعتی به واحد دانش بنیان، شناسایی ۵۰۵ خوشه کسب و کار، پیاده‌سازی ۵۵ پروژه توسعه خوشه‌ای، خاتمه ۹ پروژه توسعه خوشه‌ای و اجرای ۵۵۵ برنامه عمل حمایت از خوشه‌ها از دیگر اقدامات در سال گذشته بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.