مدیرعامل بیمه دی با اشاره به دستاوردهای شرکت در سال گذشته و ۴ ماهه سال جاری حرکت این شرکت را رو به جلو دانست و آن را در مسیر بالندگی توصیف کرد.
شرکت بیمه دی در مسیر بالندگی
شرکت بیمه دی در مسیر بالندگی
به گزارش دیوان اقتصاد، طاهر موهبتی در جمع اصحاب رسانه و در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار به میزبانی بیمه دی برگزار شد، در خصوص حرکت رو به رشد این شرکت افزود: بیمه دی در سال گذشته بدون در نظر گرفتن پرتفوی مگا پروژه درمان ایثارگران و خانواده معزز شهدا، از ابتدای سال تا ۱۴ مرداد ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در مدت مشابه امسال به ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد که این رقم با در نظر گرفتن پرتفوی ۱۷ هزار میلیارد تومانی قرارداد جبران بسیار قابل توجه است.
وی افزود: با توجه به اینکه با افزایش فروش، ضریب خسارت هم بالا می رود، ما در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن بدون اینکه از خدمات خود بکاهیم، ۱۰ واحد کاهش ضریب خسارت داشتیم. به طوری که سود شرکت در سال ۱۴۰۱ ، ۳۲۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به رقم بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. یعنی ۲٫۶ برابر افزایش سود داشتیم که این مهم به وسیله مدیریت هزینه ها و انتخاب پرتفوی با کیفیت و کنترل ریسک محقق شده است، و همچنین پیش بینی می کنیم امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایش ۲ الی ۳ برابری در شاخص سودآوری را شاهد باشیم.
مدیرعامل بیمه دی با اشاره به برنامه عملیاتی، بر برنامه محوری این شرکت تاکید کرد و گفت: پس از بررسی هایی که انجام شد، برای پیشرفت و کسب توفیقات بیشتر و دوری از روزمرگی سیستم، برنامه عملیاتی شرکت را تدوین کردیم.
وی افزود: اقدام بعدی ما بعد از برنامه عملیاتی بازنگری ساختارها و تاکید بر تکریم مشتری و سرمایه انسانی، تحول دیجیتال و رویکردهای نوآورانه، آموزش، فروش و تقویت شبکه فروش بود. ۸۰ درصد خرده فروشی ما به وسیله شبکه فروش انجام می شود. بر همین اساس برنامه های حمایتی از شبکه فروش تدوین شد تا همکاران این حوزه تعلق خاطر بیشتری به شرکت داشته باشد و خوشبختانه امروز و پس از عملیاتی شدن این برنامه ها، نشانه های مطلوبی از مشارکت بیشتر شبکه فروش دیده می شود.
وی با اشاره به قرارداد بیمه درمان تکمیلی خانواده معزز شهدا و ایثارگران بیان کرد: با توجه به اینکه این قرارداد سهم بزرگی از پرتفوی شرکت بیمه دی را در اختیار و برکات زیادی را برای این شرکت به همراه دارد اما در صورت خروج این سهم از بیمه دی می تواند تهدیدی برای شرکت محسوب شود و بر همین اساس ضمن نگهداشت این پرتفو که از نظر ملی و مذهبی از آن استقبال می کنیم، برای کوچکتر شدن این سهم در سبد پرتفوی شرکت برنامه ریزی داریم به طوری که پیش بینی میکنیم تا سال ۱۴۰۷ این سهم بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از پرتفوی ما را تشکیل دهد اما این به معنای کنار گذاشتن رشته درمان نیست بلکه ما درصدد افزایش خرده فروشی و توسعه سایر رشته های بیمه ای هستیم. این اتفاق زمانی میسر می شود که کل پرتفو و فروش ما ۱۵۰ هزار میلیارد تومان باشد. امسال افق دید بیمه دی توسط مصوبه هیأت مدیره ۲۶ هزار میلیارد تومان است که پیش بینی می کنیم به رقمی حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
موهبتی تصریح کرد: بیمه دی برای با در نظر گرفتن سهم بزرگ بیمه های درمان از سبد پرتفوی خود، برای کاهش ریسک های مرتبط، توسعه سایر رشته های بیمه ای را در دستور کار قرار داده است به طوری انتظار داریم در رشته بیمه های زندگی نسبت به سال های گذشته افزایش چندبرابری در فروش داشته باشیم، همچنین در سایر رشته ها مانند آتش سوزی، اتومبیل، مسئولیت و مهندسی نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته که در بازه زمانی تعیین شده باید محقق شود و شاهد تنوع محصول در پرتفوی شرکت باشیم.
مدیرعامل بیمه دی همچنین اظهار کرد: با توجه به سهم رشته درمان از پرتفوی بیمه دی، در حوزه سلامت، برنامه هایی را در نظر گرفته ایم تا ریسک قراردادها را کاهش دهیم. و به همین منظور کانال های ارتباطی برای مشتریان ایجاد شد تا علاوه بر اطلاع رسانی تعهدات قراردادها، راهکارهای حفظ سلامت و ارتقای ریزفاکتورهای سلامت را به ایشان آموزش دهیم. استقرار نظام سلامت الکترونیک می تواند بین ۲۰ الی ۳۰ درصد هزینه های این حوزه را کاهش دهد.
موهبتی با اشاره به نقش تحول دیجیتال در بیمه دی اظهار کرد: امروزه حرکت در حوزه خدمات بدون بهره گیری از بستر دیجیتال میسر نیست. در حال حاضر بیمه دی عمده محصولات پر فروش خود را به صورت برخط نیز عرضه می نماید. همچنین فرآیندهای بیمه گری در حوزه ارزیابی الکترونیکی اسناد، آزمایشگاه ها و… نیز به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته است.
مدیرعامل بیمه دی درخصوص قرارداد همکاری فرهنگی-تبلیغاتی این شرکت با صدا و سیما بیان کرد: همکاری بیمه دی با سازمان صدا و سیما فرصتی مغتنم برای کل صنعت بیمه است چرا که می تواند نقش مهم و موثری در فرهنگسازی بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن ایجاد نماید. ضریب نفوذ بیمه در کشور ما ۱٫۸ است که بدون مشارکت حوزه رسانه، ترویج فرهنگ بیمه و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و رسانه ملی میسر نیست.
وی همچنین هدف از برگزاری این نشست را گرامیداشت یاد شهدای عرصه خبر و مقام شامخ خبرنگار دانست و افزود: خبرنگاری یعنی تأثیر قدرت قلم و بیان، مهمترین شاخصه یک خبرنگار استقلال و عدم وابستگی است. خبرنگاری اقتضائاتی از جمله حق طلبی، شفافیت، جسارت، رعایت اخلاق مداری، ریسک پذیری و خطر پذیری دارد. حوزه خبر و خبرنگاری می تواند جامعه را متحول نماید. سازمان ها نیازمند نقد سازنده هستند. جامعه امروز نیازمند فضای توام با اعتماد، مسالمت، رفاقت و گفتگو است که امید داریم این فضا به قلم توانمند عزیزان فعال در حوزه رسانه و خبر محقق شود.
در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به صورت کشوری در شعب بیمه دی نیز برگزار شد، بیش از ۱۰۰ تن از اصحاب رسانه به صورت حضوری در ستاد مرکزی بیمه دی و بیش از ۳۰۰ خبرنگار نیز در شعب بیمه دی به صورت برخط حضور داشتند.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد