اقدامات رفاهی جدید برای همکاران شاغل و بازنشسته بانک مسکن 

اقدامات رفاهی جدید برای همکاران شاغل و بازنشسته بانک مسکن 

احمد توکل مقدم عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل بانک مسکن در امور منابع انسانی مهم‌ترین اقدامات اخیر معاونت منابع انسانی بانک مسکن در حوزه رفاهی و درمانی را برای همکاران شاغل و بازنشسته بانک تشریح کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، نگاهی به اقدامات، رویدادها و تصمیم‌گیریهای انجام شده در حوزه رفاهی بانک مسکن نشان می‌دهد که رفع دغدغه‌های معیشتی و رفاهی همکاران شاغل و بازنشسته و ارتقا سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به انها از اهمیت خاص و ویژه‌ای برای سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن برخوردار است. 

ایشان همواره از دانش، تخصص و تجارب ارزشمند همکاران به عنوان سرمایه های گرانقدر و بی نظیر بانک یاد می کنند و رسیدگی به امور رفاهی و معیشتی همکاران را از مهمترین اولویت ها و ماموریت های معاونت منابع انسانی بانک می دانند. بالطبع چنین نگرشی موجب تحقق تصمیمات و اقدامات گسترده‌ در این حوزه شده است و مدیرعامل بانک نیز از احمد توکل مقدم در سمت عضو هیات عامل و سرپرست معاونت امور منابع انسانی، انتظار پیگیری و اجرای سریع و جدی تصمیمات متخذه، پاسخگویی صریح و شفاف به درخواست های همکاران در چارچوب قوانین و مقررات و شنیدن نظرات و پیشنهادهای آنها را دارند. از اینرو و طی گفتگویی با توکل مقدم برآن شدیم تا از آخرین اقدامات این معاونت به ویژه در حوزه رفاهی مطلع شویم.

جناب آقای توکل مقدم ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای شما در سمت جدید، لطفاً دیدگاه خود را در خصوص سرمایه انسانی بانک و جایگاه همکاران شاغل و بازنشسته در پیشبرد اهداف بفرمایید.

بدون تردید، همکاران شاغل و همچنین بازنشستگان و پیشکسوتان بانک، نقش ویژه‌ای در پیشبرد و تحقق اهداف کلان بانک دارند. خوشبختانه آقای حسینی مدیرعامل بانک مسکن نیز نگاه ویژه‌ای به ارتقای شغلی، توانمندسازی و پیشرفت همکاران دارند و همواره بر افزایش سطح کمی و کیفی وضعیت رفاهی همکاران تاکید دارند. از اینرو، همکاران ما در معاونت منابع انسانی تمامی تلاش و همت خود را برای افزایش رضایتمندی و خشنودی همه همکاران شاغل و بازنشسته به کار می‌بندند. در این مدت هم اقدامات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته و این روند کماکان ادامه دارد.

به نظر می‌رسد توجه به رفاه همکاران شاغل و بازنشسته جزء اولویت‌های معاونت منابع انسانی بانک است.

بله. دقیقاً همین‌طور است و از اینرو، فراهم شدن حداکثر رفاه و آسایش برای تمامی همکاران شاغل و بازنشستگان بانک موجب شده است تا تلاش زیادی در راستای خدمات‌رسانی شایسته به همکاران و خانواده‌های محترم ایشان صورت پذیرد.

لطفاً جهت آگاهی همکاران و بازنشستگان، آخرین اقدامات صورت گرفته در امور رفاهی بانک مسکن را شرح دهید.

معاونت منابع انسانی طی یکسال اخیر و حسب تاکیدات مدیرعامل محترم بانک، اقدامات متعددی در حوزه امور رفاهی به انجام رسانده است که عبارتند از:

- محاسبه کمک معیشت از محل صندوق تأمین آتیه با لحاظ کردن سابقه خدمت موجود در حقوق بازنشستگی
- اخذ مصوبه کلی در رابطه با پرداخت مزایای غیرمستمر بر مبنای جداول پرداختی‌های غیرمستمر شورای هماهنگی بانک‌ها در سال ۱۴۰۳، برای نخستین بار در سال جاری، ویژه همکاران شاغل و بازنشسته با هدف کاهش مدت‌زمان فرایند اخذ مصوبات مذکور و افزایش رضایتمندی در منابع انسانی
- انعقاد قرارداد همکاری با فروشگاه سرای ایرانی و دیجی‌پی و اقدام در خصوص الحاقیه تفاهم‌نامه تداوم همکاری با شهر لوازم خانگی و شهر فرش، به منظور فراهم‌سازی تمهیدات خرید اقساطی برای همکاران
- اقدام در خصوص تفاهم‌نامه تداوم همکاری با نیرو موتور جهت فروش نقدی (دریافت تخفیف) و اقساطی موتورسیکلت برای همکاران
- پیگیری تأمین اعتبار و پرداخت مرحله اول افزایش تسهیلات ضروری بازنشستگان از محل اعتبار صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس‌انداز کارکنان بانک‌ها از میزان ۳۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال
- شفاف‌سازی در زمینه پرداختی‌های صندوق‌های رفاهی، تعیین قدرالسهم هر مشترک و همچنین برگزاری وبینار در خصوص تشریح عملکرد صندوق‌ها و پاسخ به طرح سوالات همکاران در تاریخ ١۴٠٣/۵/٢٠

لطفاً در ادامه، به اقدامات و تغییرات حوزه درمانی برای همکاران و بازنشستگان نیز اشاره بفرمایید.

معاونت منابع انسانی با هدف تسهیل فرایندهای درمانی و بیمه‌ای همکاران و بازنشستگان و نیز خانواده‌های آنان به اعمال تغییراتی پرداخته است که عبارتند از:

- کوتاه شدن زمان پرداخت کمک‌هزینه‌های درمانی تا حداکثر یک هفته، از زمان اعلام و ارسال مستندات
- تسریع در پرداخت هزینه‌های سرپایی همکاران به صورت دوبار در هفته (هر سه روز یکبار)
- فراهم‌سازی امکان صدور معرفی‌نامه درمانی به صورت برخط به جای مراجعه حضوری و صدور فیزیکی آن از مسیر درگاه منابع انسانی ویژه همکاران برای نخستین بار
- امکان‌پذیر شدن پذیرش در مراکز طرف قرارداد درمانی با ارائه کد ملی تا ۲۰ روز کاری دیگر، به صورت برخط و الکترونیکی برای اولین بار
- انعقاد قراردادهای جدید با بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی از جمله بیمارستان‌های برکت و محک و در دستور کار قرار داشتن افزایش انعقاد - قرارداد با بیمارستان‌های درجه یک کشور با لحاظ جغرافیایی بیشتر.

البته شایان ذکر است که در حال حاضر، بانک مسکن با ۱۹۷ بیمارستان و ۱۱۲۹ مرکز درمان غیربیمارستانی، طرف قرارداد است.

و کلام آخر

این معاونت تمامی تلاش خود را برای رفع دغدغه‌های همکاران و بازنشستگان به کار بسته است تا بتواند پاسخگوی نیازهای رفاهی، درمانی و معیشتی آنان باشد. همچنین حسب الامر آقای حسینی مدیرعامل بانک مسکن مبنی بر تعامل و ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با همکاران و شنیدن نظرات آنها، در تلاش هستیم کارگروه نحوه مشارکت و بهره گیری از دانش و تجربیات ارزشمند بازنشستگان را تشکیل دهیم و در این راستا نیز همواره درب اتاق بنده به روی تک تک همکاران عزیز برای شنیدن نظرات، پیشنهادها و راهکارهای عملیاتی جهت حل مسائل و رفع دغدغه های ایشان باز است.

در پایان عرض می کنم که آرامش خیال همکاران ما به عنوان ارزشمندترین دارایی بانک مورد توجه جدی مدیرعامل محترم و مدیران ارشد بانک قرار دارد و امیدواریم تداوم این روند و شکل‌گیری تصمیمات و اقدامات بعدی در آینده موجب بهبود و ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به سرمایه انسانی بانک شود. برای تمامی همکارانم در سراسر کشور آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.