اختصاصی/ نقش بانک ملت در تحقق طرح تولید مسکن

اختصاصی/ نقش بانک ملت در تحقق طرح تولید مسکن

چهارشنبه, سپتامبر 18, 2024 - 10:24 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بانک ملت در سال 1403 بیشترین مشارکت را در اجرای قانون جهش تولید مسکن در میان بانک‌های تجاری کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیوان اقتصاد، بانک ملت در 5 ماهه نخست سال جاری باانعقاد قرارداد 113,549 واحد از پروژه های جهش مسکن به مبلغ 384,676 میلیارد ریال، بیشترین مشارکت و رتبه نخست را در اجرای قانون جهش تولید مسکن در میان بانک های تجاری کشور داشته است.

طبق این گزارش، علاوه بر تسهیلات تولید مسکن، بانک ملت در 5 ماهه ابتدایی امسال، مبلغ 78,349 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کمک ودیعه مسکن مستاجران به 92,464 خانوا پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است که این تسهیلات برای کمک به خانه دار شدن عموم افراد جامعه و اجرای قانون جهش تولید مسکن و تحقق شعار سال همچنان در بانک ملت پرداخت می‌شود.

طرح جهش مسکن چیست؟
قانون جهش مسکن در سال 1400 تصویب و به رئیس جمهور وقت ابلاغ شد. با توجه به مشکلات متعدد در زمینه مسکن، دولت به جهت برطرف ساختن مشکل مسکن و کمک به اقشار کم درآمد طرح مذکور را تصویب کرد. این خانه ها قرار است در اختیار افرادی که واجد شرایط بوده و در سامانه ثبت نام کرده‌اند قرار گیرد. از جمله حمایت های مهمی که در این طرح برای افراد در نظر گرفته شده است ساخت هر ساله یک میلیون واحد، اعطای زمین، صرف نظر از مالیات و عوارض است. ثبت نام در این طرح به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن انجام خواهد شد.

متقاضیان ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، باید دارای شرایط مقرر قانونی باشند. از شرایط ثبت نام طرح جهش تولید مسکن 1403، می توان به تاهل و یا سرپرست خانوار بودن متقاضی، سابقه سکونت پنج ساله در شهر مورد تقاضا، عدم مالکیت زمین یا ملک مسکونی متقاضی و یا افراد تحت تکفل او و توانایی مالی پرداخت اقساط این وام، اشاره کرد.

در سال گذشته، بیش از هر زمان دیگری، دولت کوشید تا با ارائه و اجرایی کردن طرح های حمایتی، از قبیل ثبت ملک در سامانه املاک و اسکان، پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران، وام مسکن روستایی، طرح مسکن ملی و مواردی از این دست، در راستای متعادل سازی قیمت ملک و توانمند سازی اقشار کم درآمد جامعه جهت خرید ملک، گام بردارد. از دیگر تلاش های دولت مرتبط با بحث مسکن، تلاش جهت متعادل سازی قیمت اجاره املاک بود که در همین راستا، دولت، اقدام به راه اندازی سامانه املاک و اسکان و اجباری کردن ثبت ملک توسط مالکین و مستاجرین، در این سامانه و در نظر گرفتن مالیات برای خانه های خالی کرد.

از آنجا که به علت فراهم نبودن زیر ساخت های مناسب، طرح های ذکر شده در بالا نتوانستند چندان موفق عمل کنند، در شهریور ماه سال قبل، خبر طرح دیگری تحت عنوان طرح جهش تولید مسکن، از سوی دولت عرضه شد و افرادی که قصد شرکت در طرح جهش تولید مسکن را دارند، می توانند از طریق سایت طرح جهش تولید مسکن، به نشانی saman.mrud.ir، اقدام کنند.

در پایان شایان ذکر است که بانک ملت در جهت آسوده بود خاطر هموطنان عزیزمان در مقوله مسکن، بالاترین مشارکت را در میان سایر بانک‌های تجاری، در پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید مسکن داشته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.